• prin accesarea acestei secţiuni, contribuabilii îşi pot trimite inclusiv declaraţiile fiscale
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a anunţat că extinde serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) pentru toţi contribuabilii. Astfel, pe lângă persoanele fizice, şi contribuabilii persoane juridice, precum şi entităţile fără personalitate juridică pot, mai nou, opta să primească online acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum şi alte documente, dacă accesează SPV.
Prin intermediul acestui serviciu se pot comunica următoarele categorii de documente: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale etc.), actele de executare (somaţii) şi alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înştiinţări, aviz de inspecţie fiscală etc; documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, certificatul de cazier fiscal şi altele asemenea; informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entităţi fără personalitate juridică; declaraţiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală (cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări de informaţii publice etc); “Buletinul informativ” care conţine informaţii publice atât cu caracter fiscal, cât şi nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunţuri de valorificare a bunurilor, anunţuri de achiziţii de bunuri şi servicii etc.).
Serviciile de comunicare electronică oferite prin SPV sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.