* responsabilii de proiect ne-au explicat că nu pot fi trasate astfel de parcări deorece nu s-a primit aviz de la Mediu pentru tăierea arborilor de pe aliniamentul stradal * drept urmare, în zona aglomerată de la CEC mașinile nu vor mai putea fi parcate decât în paralel cu trotuarul, asta cu atât mai mult cu cât spațiul verde a fost lățit cu circa un metru față de cum era inițial
Amplul proiect de reabilitare și modernizare a bulevardului Independenței nu prevede realizarea de parcări ”în spic”, pentru o mărire substanțială a locurilor disponibile. Noile locuri de parcare vor fi trasate în paralel cu trotuarul. Se va întâmpla așa inclusiv în dreptul spațiilor comerciale de la CEC, o zonă unde locurile de parcare erau foarte căutate înainte de începerea lucrărilor de reabilitare. Atât de căutate încât șoferii se obișnuiseră să parcheze ”în spic”, iar situația era acceptată tacit de autoritățile rutiere, chiar dacă astfel se ocupa integral o bandă de mers. După finalizarea reabilitării, însă, acest lucru nu se va mai putea întâmpla, deoarece spațiul verde a fost lățit cu circa un metru, astfel încât mașinile nu vor mai putea fi parcate decât în lungul trotuarului, deoarece dacă ar fi parcate perpendicular cu acesta carosabilul s-ar îngusta mult prea tare. După cum ne-a explicat Lucian Florea, responsabil de lucrări în cadrul ”Tancrad” SRL Galați, firma care derulează acest contract, pe anumite zone de pe bulevard nu pot fi realizate parcări în spic deoarece nu s-a primit aviz de la Agenția de Protecția Mediului pentru tăierea arborilor de pe aliniamentul stradal. ”Nu avem voie să tăiem copacii, iar dacă am fi făcut parcări în spic printre aceștia ar fi rezultat mai puține locuri de parcare decât dacă le trasăm «în lung», paralel cu trotuarul”, ne-a explicat reprezentantul ”Tancrad”. Întrebat de ce nu a fost lăsat spațiul verde la dimensiunea inițială, astfel încât să se poată parca în spic la fel ca înainte de reabilitare, acesta ne-a spus că așa a considerat proiectantul, care a prevăzut ca lățimea carosabilului să aibă 6 metri, din care 2,5 metri să fie alocați pentru locuri de parcare paralele cu trotuarul, iar 3,5 metri pentru circulația autovehiculelor, inclusiv cu calea de rulare a tramvaielor.
În ceea ce privește stadiul de realizare a lucrărilor, Lucian Florea ne-a declarat că s-a ajuns la 45% din total și că sunt șanse destul de mari ca șantierul să fie închis înainte de termen. Cel mai avansat tronson este cel dintre strada 1 Decembrie 1918 și Calea Călărașilor, unde a început deja turnarea asfaltului pe partea carosabilă. În partea cealaltă a bulevardului, pe tronsonul dintre strada Gării și Calea Galați lucrările sunt abia la început, la stadiul de săpături pentru înlocuirea liniilor de tramvai.
Investiția pentru reabilitarea bulevardului Independenței, de la Calea Călărașilor până la Calea Galați se ridică la 15,5 milioane de euro, program cu finanțare europeană. Contractul de execuție a fost semnat în octombrie 2020, iar termenul de finalizare este de 36 de luni, deci șantierul ar trebui să fie închis în octombrie 2023. Contractul de execuție a fost câștigat la licitație de Asocierea de firme ”Peisi” - ”Tancrad”, care a întocmit și proiectul tehnic.