"Secretariatul de stat a instruit avocaţii să ia măsurile necesare pentru a împiedica circularea fotografiei, inclusiv în media, ca parte a campaniei de publicitate Benetton", a spus Vaticanul.
Campania "lezează nu numai demnitatea Papei şi a Bisericii Catolice, dar şi sentimentele credincioşilor", potrivit unui comunicat.
Miercuri, la Milano a fost desfăşurat un banner uriaş cu fotografia Papei şi a imamului Ahmed al-Tajjeb. Ulterior, Benetton a anunţat că retrage imaginea din campanie, după ce L'Avvenire, ziar deţinut de un organism ce reprezintă episcopii catolici italieni, a calificat-o drept "blasfemie".
Benetton a spus că îi pare rău că "folosirea imaginii Papei şi a imamului a ofensat sensibilităţile credincioşilor" şi a subliniat că a intenţionat să folosească imaginea "exclusiv pentru combaterea culturii urii".
Benetton a desfăşurat şi alte bannere asemănătoare - Barack Obama "sărutându-l" pe omologul venezuelean Hugo Chavez sau pe liderul chinez Hu Jintao.
"Casa Albă are o politică de dezaprobare a folosirii imaginii preşedintelui în scopuri comerciale", a spus un purtător de cuvânt al administraţiei prezidenţiale.
Alte imagini prezintă "săruturi" între liderul palestinian Mahnmoud Abbas şi premierul israelian Benjamin Netanyahu sau între liderul nord-coreean Kim Jong-il şi cel sud-coreean, Lee Myung-bak.
Un banner desfăşurat la Paris o prezintă pe Angela Merkel "sărutându-l" pe Nicolas Sarkozy.
Benetton are o istorie de campanii controversate. În anii '80 şi '90 a prezentat fotografia unui bărbat care murea din cauza SIDA şi o serie de portrete ale unor condamnaţi la moarte din SUA.