Practic in noul sistem "Open SGC" aplicat din acest an consumatorilor braileni, prima factura emisa de "Electrica" a estimat un consum de energie electrica de la ultimul index citit in 2005, pina la finele lunii ianuarie. In paralel insa au inceput si citirile pentru consumatorii din prima grupa si ca atare a aparut si prima regularizare. Asa cum a subliniat conducerea "Electrica" Braila au fost inregistrate cazuri in care factura de regularizare a fost "0" sau chiar cu "minus", adica situatiile in care estimarea consumului de energie electrica a fost aproximativ egala sau chiar mai mare decit consumul efectiv inregistrat.
Din ianuarie 2006, "Electrica" Braila a trecut la implementarea unui nou sistem de citire/facturare/incasare a energiei electrice care permite consumatorilor braileni plata facturilor, in afara de casieriile "Electrica", si la casieriile mai multor unitati bancare si postale. Potrivit noului sistem factura la energia electrica este trimisa consumatorilor prin posta, asa cum procedeaza si alti furnizori de utilitati publice. Dupa ce brailenii primesc prin posta factura clientii din mediul urban o vor putea achita la orice casierie "Electrica", precum si la oficiile postale si bancile "Romexterra Bank", "Banca Transilvania" si "Banca Comerciala Carpatica". Important de precizat este ca noul sistem presupune ca ciclul normal de facturare, cuprins intre doua citiri ale furnizorului, numite "de regularizare", sa fie de 3 luni, constind in doua facturi de consum estimat si o factura de regularizare. Astfel, citirile de regularizare se fac la fiecare 3 luni aproximativ la aceeasi data in cadrul lunii.