"În costurile noastre este inclusă marja de risc pe care ne-o asumăm oferind împrumuturi fără garanţii"
Pe un ton mult mai conciliant, cei de la Provident au explicat în detaliu procedura generală privind contractarea unui împrumut şi au invocat un studiu din care reiese un grad ridicat de mulţumire a clienţilor Provident cu privire la relaţia cu instituţia. "Potrivit unui studiu independent recent, peste 85% din clienţii Provident sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de serviciile oferite, iar acesta reprezintă un nivel extrem de ridicat pentru industria financiară. În fiecare an, agenţii Provident din România realizează aproape zece milioane de vizite la domiciliul clienţilor noştri. Ştim din sondajele pe care le realizăm în rândul clienţilor noştri că serviciul la domiciliu este extrem de apreciat, însă am considerat că este corect să le oferim acestora şi posibilitatea să plătească ratele prin ordin de plată, la un cost mai mic", se arată în materialul de la Provident. De asemenea, în material se punctează faptul că Provident, ca şi celelalte instituţii financiare nebancare, nu poate atrage depozite de la populaţie şi de aici explicaţia costurilor mai ridicate la împrumut în comparaţie cu băncile. "Atunci când comparaţi costurile produselor noastre cu cele ale băncilor, este important să aveţi în vedere faptul că, fiind o IFN, Provident nu poate atrage depozite de la populaţie şi că în costurile noastre este inclusă marja de risc pe care ne-o asumăm oferind împrumuturi fără garanţii. Acest lucru este cu atât mai important cu cât Provident nu percepe penalităţi pentru întârziere la plată, ceea ce înseamnă că suma datorată nu se modifică pe perioada împrumutului, cum se întâmplă adesea la alţi creditori. Astfel, clienţii au garanţia că sunt în măsură să păstreze situaţia sub control dacă nu pot plăti ratele la timp, un lucru cu atât mai important în contextul actual. Nu întâmplător sute de mii de români au apelat la produsele noastre în ultimii ani".