Ecouri virulente la materialul "Cămătărie legalizată" | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ecouri virulente la materialul "Cămătărie legalizată"

În mod evident, ambele instituţii au ţinut să sublinieze faptul că activitatea pe care o desfăşoară este reglementată de reguli stricte şi sunt înregistrate în Registrul general al BNR, aspect care, însă, nici măcar nu a fost pus la îndoială în articol. "În cuprinsul articolului se face vorbire în mod repetat despre o activitate de «cămătărie legalizată» desfăşurată de Cetelem IFN SA. Această afirmaţie este tendenţioasă, denigratoare şi dă o interpretare infracţională activităţilor desfăşurate de Cetelem IFN SA, activităţi pe care, contrar celor susţinute în articol, societatea le desfăşoară în deplin acord cu dispoziţiile legale aplicabile. Cetelem IFN SA este o instituţie financiar nebancară, ale cărei reguli de funcţionare sunt în mod expres reglementate de Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiar nebancare şi care îşi desfăşoară activitatea sub supravegherea Băncii Naţionale a României", a venit replica celor de la Cetelem. În acelaşi material transmis redacţiei, Cetelem subliniază că toate costurile aferente împrumuturilor acordate clienţilor sunt transparente, deşi, nicăieri în articol nici măcar nu se insinuează o asemenea idee. Sensul formulării "în spatele unor astfel de împrumuturi se ascund costuri şi dobânzi exorbitante", incriminată de Cetelem în dreptul la replică, este cu totul altul, fără nicio legătură cu transparenţa costurilor împrumuturilor. În ceea ce priveşte capitolul politici de recuperare a datoriilor restante, singura explicaţie dată de Cetelem este aceea că "recuperarea datoriilor restante prin contactarea telefonică şi prin SMS a clienţilor are bază contractuală şi legală".

"În costurile noastre este inclusă marja de risc pe care ne-o asumăm oferind împrumuturi fără garanţii"

Pe un ton mult mai conciliant, cei de la Provident au explicat în detaliu procedura generală privind contractarea unui împrumut şi au invocat un studiu din care reiese un grad ridicat de mulţumire a clienţilor Provident cu privire la relaţia cu instituţia. "Potrivit unui studiu independent recent, peste 85% din clienţii Provident sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de serviciile oferite, iar acesta reprezintă un nivel extrem de ridicat pentru industria financiară. În fiecare an, agenţii Provident din România realizează aproape zece milioane de vizite la domiciliul clienţilor noştri. Ştim din sondajele pe care le realizăm în rândul clienţilor noştri că serviciul la domiciliu este extrem de apreciat, însă am considerat că este corect să le oferim acestora şi posibilitatea să plătească ratele prin ordin de plată, la un cost mai mic", se arată în materialul de la Provident. De asemenea, în material se punctează faptul că Provident, ca şi celelalte instituţii financiare nebancare, nu poate atrage depozite de la populaţie şi de aici explicaţia costurilor mai ridicate la împrumut în comparaţie cu băncile. "Atunci când comparaţi costurile produselor noastre cu cele ale băncilor, este important să aveţi în vedere faptul că, fiind o IFN, Provident nu poate atrage depozite de la populaţie şi că în costurile noastre este inclusă marja de risc pe care ne-o asumăm oferind împrumuturi fără garanţii. Acest lucru este cu atât mai important cu cât Provident nu percepe penalităţi pentru întârziere la plată, ceea ce înseamnă că suma datorată nu se modifică pe perioada împrumutului, cum se întâmplă adesea la alţi creditori. Astfel, clienţii au garanţia că sunt în măsură să păstreze situaţia sub control dacă nu pot plăti ratele la timp, un lucru cu atât mai important în contextul actual. Nu întâmplător sute de mii de români au apelat la produsele noastre în ultimii ani".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro