Transportatorii rutieri de mărfuri au comunicat că au oprit, luni, activitatea şi nu au mai trimis maşini în curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se vor duce în parcări, a declarat pentru MEDIAFAX, Augustin Hagiu, reprezentantul Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR). Traficul este blocat pe centura ocolitoare a Sibiului şi îngreunat în Arad, pe DN7, spre frontiera cu Ungaria, din cauza protestului transportatorilor. Proteste ale transportatorilor au loc şi în judeţele Cluj şi Vâlcea.
Augustin Hagiu a spus că transportatorii rutieri de mărfuri aşteaptă, în primul rând, ca Ministerul Transporturilor să îşi respecte promisiunile asumate prin minuta semnată în luna mai, în urma cărora protestele anunţate atunci au fost suspendate.
Hagiu a precizat că după ce vor fi rezolvate solicitările menţionate în minuta încheiată în luna mai, se poate intra într-un dialog cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
În cadrul protestului, unii dintre şoferii de autocamioane aflaţi pe trasee intenţionează să meargă în coloană, cu viteze reduse.
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Sibiu, Anca Bloanca, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că traficul pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu este complet blocat.
"Din cauza protestului transportatorilor, traficul pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu este complet blocat la această oră. În zonă s-au deplasat mai multe echipaje de la Poliţie Rutieră în încercarea de a fluidiza traficul", a declarat Anca Bloanca.
Pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu sunt oprite peste 120 de TIR-uri şi camioane.
Centura ocolitoare a municipiului Sibiu are 20 de kilometri dintre care peste 17 sunt în regim de autostradă.
Arad: Trafic îngreunat pe DN 7, spre frontiera cu Ungaria
Peste o sută de şoferi de camioane s-au adunat pe centura rutieră de nord-vest (parte din DN 7) a municipiului Arad, luni dimineaţă, pentru a participa la un marş de protest cu tot cu camioane, iar ulterior s-au alăturat alţi 50 de şoferi, astfel că la ora transmiterii acestei ştiri coloana de automarfare care se deplasează cu viteză redusă spre frontiera cu Ungaria din zona Vămii Nădlac a ajuns la peste 150 de vehicule.
Secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), Mayer Siegfried, care participă la acţiunea de la Arad, afirmă că şoferii vor protesta pe termen nelimitat, până când se ajunge la o înţelegere cu Guvernul privind revendicările.
Potrivit lui Siegfried, protestul de pe DN 7 are loc între Arad şi Pecica, şoferii circulând cu cel mult zece kilometri la oră.
"Pe tot parcursul zilei ni se vor alătura şi alţi şoferi. De la Pecica ne vom întoarce pe şoseaua de centură din Arad, unde ne-am adunat, şi vom participa la scurte marşuri sau vom staţiona pe marginea drumului, fără să blocăm traficul", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, secretarul general al CNR.
Din cauza coloanei de automarfare, pe drumul spre frontiera cu Ungaria, respectiv spre Vama Nădlac, se circulă cu dificultate.
În aceste condiţii, şoferii care merg în Ungaria sunt sfătuiţi de către poliţişti să aleagă Vama Turnu, folosind drumul judeţean spre Variaşul Mare, pentru a evita DN 7.
Cluj: Peste 35 de şoferi de camioane protestează pe Autostrada Transilvania, la Gilău
Peste 35 de şoferi de camioane protestează, luni, pe Autostrada Transilvania, la Gilău, judeţul Cluj, ei parcând autovehiculele pe o bandă de circulaţie de pe fiecare sens, fără a bloca însă traficul, şi spun că sunt nemulţumiţi de introducerea accizei la motorină, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Şoferii au parcat camioanele pe Autostrada Transilvania, la Gilău, ocupând câte o bandă de circulaţie pe sens, dar fără a bloca traficul rutier.
Ioan Muncaciu, reprezentantul Asociaţiei Micilor Transportatori Cluj, a declarat că protestul a fost declanşat faţă de introducerea accizei la motorină, de 7 eurocenţi pe litru, şi faţă de amenzile mari percepute transportatorilor de către Poliţia Rutieră.
"Protestăm faţă de acciza pe motorină, care ne afectează afacerile, dar nu am dorit să blocăm traficul şi drumurile. La un camion sub şapte tone, care înregistrează 150.000 de kilometri parcurşi anual, noua acciză va duce la o creştere cu 2.700 de euro pe an la factura de alimentare cu combustibil. O firmă care are zece camioane va trebui să plătească în plus 27.000 de euro anual. Asta înseamnă că se închid afacerile transportatorilor, din cauza costurilor prea mari. De asemenea, protestăm şi faţă de amenzile prea mari aplicate de Poliţia Rutieră. Am semnat în mai o minută cu autorităţile centrale în care ni s-a promis că amenzile vor fi reduse, dar nu s-a întâmplat nimic", a spus Muncaciu.
Potrivit acestuia, şoferii clujeni aşteaptă semnale de la Bucureşti, de la liderii asociaţiilor de transportatori, pentru a decide ce acţiuni vor întreprinde în continuare.
Zeci de şoferi de TIR-uri şi autoutilitare protestează şi în Vâlcea
Zeci de şoferi de TIR-uri şi autoutilitare protestează, luni, în judeţul Vâlcea, aceştia conducând autovehiculele cu viteză redusă, în coloană, pe un traseu care include trei drumuri naţionale, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Mai multe firme de transport din judeţul Vâlcea participă, luni, la protest, nemulţumite de introducerea accizei la motorină.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vâlcea, Alina Teodorescu, transportatorii din judeţ au anunţat că la protest participă aproximativ 50 de şoferi de TIR-uri şi autoutilitare care circulă în coloană, cu viteză redusă.
Protestul a început la kilometrul 109 al DN 64, în zona municipiului Râmnicu Vâlcea, şi se desfăşoară pe traseul DN 64 Râmnicu Vâlcea - DN 67 comuna Budeşti - DN 7 Călimăneşti - Brezoi şi retur.
Transportatorii spun că prin introducerea taxei de 7 eurocenţi plus TVA la litrul de combustibil activitatea de transport este cea mai afectată, existând riscul ca multe firme de profil să fie nevoite să-şi înceteze activitatea.
În minuta din 22 mai, semnată de Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor în acea perioadă, şi reprezentanţii UNTRR şi CNR, Radu Dinescu şi Meyer Siegfried, se arăta că, în maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali şi, ulterior, va propune un program punctual pentru soluţionarea problemelor.
De asemenea, în document se menţiona că vor fi constituite subcomisii de specialitate, formate din reprezentanţi ai MT şi ai transportatorilor, care să dezbată şi să promoveze modificări şi completări ale unor acte normative.
Confederaţia Naţională Rutieră a anunţat, în 5 decembrie, că din 9 decembrie transportatorii rutieri de mărfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, susţinând că "au epuizat toate căile diplomatice" în relaţia cu autorităţile, care nu îşi respectă angajamentele, şi că cea mai recentă "lovitură" din partea Guvernului este creşterea accizelor la carburanţi.
Potrivit CNR, în ultimele luni, patronatele din transporturi au transmis propuneri către Guvern, Ministerul Muncii şi Ministerul de Finanţe, incluzând şi soluţii pentru combaterea evaziunii fiscale, însă adresele oficiale ale confederaţiei nu au primit răspuns, iar ministru Ramona Mănescu "a refuzat întâlnirile cu reprezentanţii patronatelor membre CNR".
Pe de altă parte, transportatorii rutieri de mărfuri susţin că mai primesc încă o lovitură de la Guvern prin scumpirea carburanţilor, prin creşterea accizei şi prin noua taxă de 7 eurocenţi.
În 22 mai, transportatorii rutieri au renunţat la protestul anunţat, după o întâlnire de câteva ore cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.
Reprezentanţii CNR au cerut Guvernului corectarea "anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de corupţie şi un dialog constructiv". Aceştia au criticat existenţa unor suprapuneri legislative şi situaţiile în care mai multe acte normative reglementează aceleaşi situaţii.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România are 13.000 de membri, operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Confederaţia Naţională Rutieră este cea mai nouă structură patronală din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi de persoane şi are în componenţă peste 36 de structuri asociative din Federaţia Operatorilor Români de Transport, respectiv Federaţia Transportatorilor Europa. CNR reprezinta interesele unui număr de peste 7.500 operatori de transport rutier din România.