• Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, miercuri, semnarea contractului pentru Drumul Expres Brăila-Focșani, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban • contractul a fost atribuit luna trecută firmei omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, mai precis Asocierii de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere)- Spedition UMB-Tehnostrade S.R.L.-Arcada Company • termenul de realizare este de 42 de luni și valoarea contractului se ridică la 4,29 miliarde lei
Veste bună în ceea ce privește realizarea Drumului Expres Brăila-Focșani. Autoritățile centrale au semnat, miercuri, 29 octombrie, contractul cu firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, după ce Asocierea SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere)- Spedition UMB-Tehnostrade S.R.L.-Arcada Company a câștigat luna trecută licitația, pentru proiectarea și execuția drumului. Anunțul a fost făcut de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), printr-un comunicat pe Facebook. Mai precis, reprezentanții Companiei au informat că au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, contracte pentru 105 kilometri de drum de mare viteză și o valoare de peste 10 miliarde de lei pentru Autostrada ”Unirii” A8 și Drumul Expres Focșani-Brăila.
”Pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii «Unirii» A8, contractul pentru lucrări de proiectare și execuție a fost semnat cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L (Lider Asociere) -Euro-Asfalt d.o.o.-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L și are o valoare de 5,97 miliarde. Al doilea contract, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila a fost atribuit luna trecută Asocierii de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere)- Spedition UMB-Tehnostrade S.R.L.-Arcada Company. Pentru cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract avem un termen de realizare de 42 de luni și o valoare de 4,29 miliarde lei”, se precizează în cadrul comunicatului CNIR.
Potrivit lui Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, cele două contracte amintite sunt esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni. Acesta a mai punctat că nu au fost depuse contestații și că aceste investiții îi vor asigura ”celui mai mare constructor român” un portofoliu consistent, reprezentând și o provocare pentru următorii ani.
”Celălalt tronson pe care l-am semnat astăzi (n.r. – miercuri) este Drumul Expres Focșani-Brăila. El va face legătura între Podul de la Brăila și Autostrada A7. Chiar dacă la prima vedere pare un segment mai simplu, are și acesta provocările lui. În zonă pânza freatică este destul de sus, mai sunt și zone inundabile, deci aici antreprenorul va avea provocările sale. (...) Pentru Focșani-Brăila avem o asociere de constructori români, ceea ce ne bucură și mai mult, fiind doar companii românești care vor construi acest drum. Antreprenorul își poate gândi programul de lucru pe toți cei 73 de km, astfel încât să-și asigure drumurile tehnologice, să-și aducă materialul din gropile de împrumut, să-și asigure organizările de șantier, să facă practic toată gândirea necesară execuției. Dar așa cum am spus, într-adevăr el poate fi dat în trafic și pe loturi dacă acestea vor fi gata. Mai mult, noi am cerut în caietul de sarcini ca și spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii efective a tronsonului de autostradă, deoarece ne dorim să le finalizăm și pe acestea și în momentul când deschidem autostrăzile să existe și spații de servicii. Sunt aspecte pe care le-au reclamat participanții la trafic până acum. (...) La Focșani-Brăila avem șase luni perioada de proiectare și 36 de luni perioada de execuție”, a mai precizat Budescu, într-o filmare video atașată comunicatului de presă.
Ministrul Transporturilor, mulțumit de moștenirea Grindeanu
La rândul său, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Constantin Șerban a punctat evenimentul printr-un alt comunicat postat pe rețelele de socializare, precizând că proiectele începute de Sorin Grindeanu (actualul președinte al PSD) prind contur în prezent.
”Proiecte începute de Sorin Grindeanu, Președintele PSD, capătă, astăzi, contur
Două noi contracte cu o valoare totală de peste 10 miliarde lei au fost semnate, astăzi, la Ministerul Transporturilor: primul, pentru construirea lotului 2B Grințieș-Pipirig al Autostrăzii A8, iar al doilea pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, ambele proiecte fiind derulate de către Compania Națională de Investiții Rutiere. Pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km), contractul a fost semnat cu Asocierea SA&PE Construct, Euro-Asfalt, Spedition UMB și Tehnostrade și are o valoare de 5,97 miliarde lei, fără TVA, iar termenul de realizare este de 54 de luni. Prin al doilea contract semnat, astăzi, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila (73,5 km), vom asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța. Valoarea acestuia este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, și este atribuit Asocierii de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company, iar termenul de realizare este de 42 de luni”, a declarat Șerban.