Ajuns la locul incidentului, primarul Costel Capbun a fost oripilat de imaginile infioratoare ale trupurilor mutilate arzind printre resturile aparatului de zbor, insa nu s-a pierdut cu firea. Impreuna cu seful de post din Bertesti a tinut la distanta pescarii si crescatorii de animale ce se adunasera in numar mare in jurul epavei. Totodata, a cautat datele de identificare ale victimelor, printre hirtiile imprastiate pe jos. La un moment dat, a dat peste un plic in care se afla un teanc consistent de euro si a considerat ca e intelept sa nu se mai atinga nimeni de nimic, pina la sosirea echipelor de interventie si a organelor de ancheta. "Cind pescarul care a sunat la Primarie, in jurul orei 9.30, mi-a spus ca elicopterul a cazut la Sifoanele, cum ii zicem noi la zona aia, de la km 230 al Dunarii, mi-am dat seama ca e pe teritoriul judetului Ialomita. Eu am anuntat, totusi, si la Braila si la Slobozia, la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, apoi am plecat repede, cu politistii din comuna, fiindca ne aflam cel mai aproape de locul incidentului. Am zis ca poate mai putem ajuta pe cineva, dar n-a mai fost cazul, ca murisera amindoi, saracii. Daca elicopterul ar fi cazut pe malul celalalt al Dunarii, in Parcul Natural "Balta Mica a Brailei", ar fi fost aria noastra de competenta. Locul unde s-a prabusit tine, insa, de comuna Giurgeni. Cei de la Ialomita, politisti, jandarmi, pompieri, au venit foarte repede, la nici 10 minute dupa ce am ajuns eu acolo, si au luat primele masuri", ne-a povestit primarul comunei Bertestii de Jos, Braila.
Victimele: un pilot cu mii de ore de zbor la activ si un tinar de 35 ani
Fiindca terenul a fost inaccesibil pentru autospecialele de stingere, pompierii ialomiteni au intervenit cu extinctoare, pentru lichidarea incendiului. Nu a fost, insa, prea mult de munca, deoarece focul deja pierduse din intensitatea initiala. Din elicopterul Robinson R 44, un aparat de zbor de mici dimensiuni, cu patru locuri, a ramas doar o gramada de metal contorsionat.
Doi specialisti criminalisti din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Ialomita au marcat primele indicii din zona accidentului, dupa care cercetarile au fost continuate de experti veniti de la Bucuresti. Perimetrul a fost imprejmuit de jandarmi cu o banda galbena de delimitare. In scurt timp, locul a fost impinzit de echipele de transmisiuni ale televiziunilor si de reporterii ziarelor locale si centrale.
Din informatiile obtinute pina ieri, la inchiderea editiei, reiese ca elicopterul prabusit apartine firmei "Tichet Plus Services" Bucuresti, emitent national de tichete de masa si tichete de cadou. La bord se aflau pilotul Costica Ardeleanu, 54 ani, care avea peste 7.000 ore de zbor la activ. Acesta era angajat al firmei de aviatie "Becker Aviation Trans", ce asigura service si ofera echipaje pentru aparate de zbor. Elicopterul decolase de la baza acestei firme, din Moara Vlasiei, si se indrepta spre Mamaia. Linga pilot se afla Paulian Onica, 35 ani, salariat al "Tichet Plus Services".