* o asociere italiano-japoneză, iar a doua, chinezo-româno-spaniolă s-au înscris cu ofertă la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia podului
Două oferte au fost înregistrate la termenul limită de înscriere la licitaţia pentru mega-contractul de aproape jumătate de miliard de euro - Proiectare şi execuţie Pod peste Dunăre Brăila - Tulcea. Potrivit celor de la economica.net cele două oferte pentru construirea proiectului amintit au fost depuse de:
1. Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)
2. Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Reaminitm că investiţia în Podul peste Dunăre Brăila - Tulcea are o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2,025 de miliarde lei, fără TVA, (aproximativ 500 de milioane euro). Cu o lungime totală de 23,413 km, proiectul cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila - Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan - Măcin. Podul suspendat de la Brăila se anunţă a fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, iar dacă va fi construit, se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).