Mergi la conţinutul principal

A dispărut garajul suspendat de pe faleză!

• Universitatea de Arhitectură din Bucureşti, instituţia care îl montase acolo în vara anului trecut, l-a ridicat, săptămâna trecută • primarul Marian Dragomir se declară mulţumit • dispariţia garajului ar putea detensiona relaţia încordată dintre primar şi arhitectul şef al oraşului, căruia Dragomir îi reproşa existenţa acelei bizare construcţii

 

Controversatul garaj ridicat pe suporţi metalici, care ocupa un spaţiu pe faleza Dunării încă din luna iulie a anului trecut, a fost dat jos şi mutat din zonă, împreună cu stâlpii de susţinere. Săptămâna trecută, faleza a fost eliberată, iar primarul Marian Dragomir se declară mulţumit că ceea ce a numit „construcţie hidoasă” încă de când şi-a preluat mandatul a dispărut, în sfârşit, din peisaj. De altfel, îndepărtarea garajului a fost prima sarcină pe care Dragomir i-a dat-o lui Marian Ion în septembrie, atunci când acesta a revenit pe postul de arhitect şef al municipalităţii. “Întâi să rezolve cu garajul acela oribil de pe faleză şi după aceea vedem cum putem colabora”, i-a transmis, prin intermediul mass-media, primarul lui Marian Ion, fostul său oponent din campania electorală de la alegerile locale.

Se ştie că Dragomir nu prea a fost încântat de ideea revenirii în funcţie a lui Marian Ion, reproşându-i acestuia că, în timpul campaniei electorale, a făcut declaraţii prin care a denigrat activitatea Primăriei, deşi a fost şi el parte a acestei activităţi, ocupând funcţia de arhitect şef în ultimii opt ani de zile. Dragomir îi reproşa lui Marian Ion inclusiv amplasarea acelui garaj pe faleză, susţinând că o astfel de construcţie nu avea ce să caute într-o zonă atât de reprezentativă a oraşului.

Odată cu mutarea garajului, sunt şanse ca relaţiile dintre primar şi arhitectul şef să înceapă să se normalizeze, condiţie absolut necesară de altfel pentru ca aceştia să poată conlucra în beneficiul comunităţii. „Am avut o discuţie cu arhitectul şef când a început activitatea şi i-am zis să dispară de urgenţă acel garaj de pe faleză. Sunt ferm convins că în mandatul meu nu vor mai apărea astfel de construcţii în municipiu”, ne-a declarat Dragomir. Pe de altă parte, Marian Ion a reuşit să obţină un scor onorabil la localele din acest an, clasându-se pe locul 4, sigur, la distanţă considerabilă faţă de Marian Dragomir, a venit în campanie cu nişte proiecte interesante, iar la concursul de arhitect-şef nici nu s-a înscris altcineva. În aceste condiţii, Dragomir ar putea face treabă bună cu Marian Ion, dacă trece peste resentimente, ceea ce ar fi, fără îndoială, în beneficiul comunităţii.

Primarul ne-a mai informat că Primăria a demarat o procedură pentru demolarea tuturor construcţiilor metalice – gen chioşcuri sau alte acareturi – care zac abandonate pe domeniul public al municipiului.

În ceea ce priveşte garajul de pe faleză, reamintim că a făcut parte dintr-un proiect de arhitectură derulat în oraşul nostru de câţiva studenţi norvegieni, în colaborare cu Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din Bucureşti. Arhitectul şef Marian Ion ne-a exlicat că garajul respectiv îi aparţinea Universităţii de Arhitectură din Bucureşti, care l-a achiziţionat de la un brăilean, în vederea derulării unui proiect de arhitectură urbană, în colaborare cu o şcoală privată de arhitectură din Norvegia. Era vorba despre un proiect destul de complex, care îşi dorea să demonstreze ce utilităţi pot primi anumite elemente aflate pe domeniul public, cum sunt aceste garaje prefabricate, realizate în perioada comunistă şi în primii ani de după Revoluţie.

„Din păcate, Cătălina Ioniţă, arhitectul care a iniţiat acest proiect, a murit în urma tragediei din clubul bucureştean Colectiv. Garajul suspendat, ce putea fi folosit ca spaţiu expoziţional sau spaţiu destinat proiecţiilor video, era doar una dintre utilităţile gândite de Cătălina Ioniţă şi de studenţii la arhitectură din Norvegia, cu care colabora. Erau în plan şi alte demonstraţii, cu amenajarea modulară a unor astfel de garaje, ce sunt construite de aşa natură că pot fi decupate şi reamenajate astfel încât să poată primi şi o altă utilitate decât cea iniţială, aceea de a adăposti maşini. Cam asta era ideea proiectului, însă nu a putut fi dusă până la capăt din cauza morţii premature a tinerei arhitecte Cătălina Ioniţă”, ne-a mai spus arhitectul şef.

De demolarea garajului s-a ocupat Universitatea de Arhitectură, în calitate de proprietar. În prezent, pe faleză, în afară de un stâlp care susţinea cablul de alimentare cu energie electrică a garajului, nimic nu mai aminteşte de faptul că acea construcţie oarecum bizară a existat acolo.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro