Conducerea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Braila este de parere ca solicitarea demisiei, ca urmare a rezultatelor slabe obtinute la nivel de judet, la bacalaureat, este usor exagerata, dat fiind ca nu numai ISJ-ul are o vina, in acest esec. Daca ar fi dupa inspectorul scolar general adjunct, prof. Lucica Visalon, sint atit de multi vinovati, ca nici nu ajungi sa-i numeri pe toti: ministerul de resort, inspectoratele scolare, conducerile scolilor, profesorii, elevii, parintii si mass-media. Visalon chiar este de parere ca nu trebuie exagerata importanta procentului de promovabilitate la bac, pentru ca acesta este doar un indice, un caz particular: "Inspectoratul Scolar Judetean are responsabilitati si chiar responsabilitati foarte mari, dar nu consideram ca trebuie sa alergam dupa vinovati, sa alergam dupa vrajitoare, pentru ca am trata intr-un mod fals o problema cit se poate de serioasa a societatii noastre la acest moment. Nu este altceva decit un moment in care o problema netratata corespunzator a iesit in fata. Demisia este intotdeauna calea cea mai la indemina, dar in acelasi timp, este o atitudine de las, atunci cind nu vrei sa te confrunti cu o problema si sa incerci sa o rezolvi. Faptul ca i s-a cerut demisia de mai multe ori doamnei inspector scolar general este o probleme care, pe mine, personal, nu ma intereseaza, nu ma preocupa, nu stiu nici cine a cerut-o si nici nu doresc sa stiu acest lucru. Pe mine ma preocupa problemele din invatamint si imi doresc sa facem absolut toti ceea ce trebuie, pentru a incerca sa mai miscam ceva in acest invatamint. Si cind spun “sa facem toti”, ma refer realmente la toata lumea, atit cei care lucreaza in invatamint, cei care au putere de decizie, mass-media, pentru ca de foarte multe ori, in loc sa incerce sa ne sprijine cu adevarat, pentru a se lua cu adevarat niste decizii responsabile in ceea ce priveste invatamintul, mass-media se multumeste sa speculeze niste situatii particulare, respectiv procente de promovabilitate mai scazute sau alte situatii particulare. Ori de cite ori este vorba despre ceva ce poate crea un mic scandal si aduce audienta, mass-media se repede. Acest procent de promovabilitate, din acest an, este o expresie a problemelor existente in invatamint, dar nu de patru ani. Problemele exista si nu au fost tratate corespunzator si duse pina la capat de ani de zile, nu e vorba de vina unei conduceri efemere a Inspectoratului Scolar".
"Nu exista un vinovat absolut, exista o serie de factori care au condus in timp la aceasta situatie"
Intrebata fiind de ce mai functioneaza licee precum cel din Ianca si Maxineni, unitati care, an de an, dau reteu pe linie la bac, cu promovabilitate zero, inspectorul scolar general adjunct a explicat: "Este o problema legata de zona. Dupa cum stiti, liceul din Maxineni este situat intr-o zona in care nu exista un alt liceu si se intimpla uneori ca elevi admisi prin repartizare computerizata la licee din Braila, sa solicite transfer la Ianca sau la Maxineni, pentru ca nu pot fi tinuti de familii la un liceu din Braila, din caza lipsurilor financiare. O explicatie exista pentru existenta acestor licee. Problema este ca noi trebuie sa gasim o rezolvare pentru chestiunea ce tine strict de rezultatele copiilor la Bacalaureat. Daca ne uitam pe lista cu unitati cu rezultate slabe la Bac, regasim licee care se confrunta cu fluctuatii de personal, pentru ca si asta este o explicatie. Nu exista un vinovat absolut, exista o serie de factori care au condus in timp la aceasta situatie. In ceea ce priveste responsabilitatea profesorilor, cu certitudine noi, ISJ, vom face o analiza si vom vedea felul in care scolile trateaza situatia si isi stabilesc propriile programe de masuri si ele vor fi incluse intr-un program de monitorizare din partea Inspectoratului. Acesta este primul an in care, la examenul de bacalaureat participa elevi care au absolvit liceul pe ruta progresiva, deci nu trebuie sa absolutizam atit acest procent de promovabilitate. Noi trebuie sa extragem din el ceea ce este de extras, invataminte si masuri pe care trebuie sa le intreprindem. Dar repet, este vorba de masuri care trebuie luate la diferite niveluri, incepind de la nivel central, in ceea ce priveste sistemul, pina la nivelul scolii, acolo unde se concretizeaza de fapt aceste solutii".