Lucrul prost făcut s-a lipit de Brăila ca un blestem şi nu îi mai dă pace. După denivelările din asfalt, capacele de canalizare fixate aiurea, care pocnesc sub roţile maşinilor, şi după sistematizarea gândită anapoda, fără locuri de parcare, pe bulevardul Dorobanţilor - în a cărui modernizare s-au investit nu mai puţin de 22 milioane de euro - a apărut o altă problemă majoră. De câteva zile, mai exact de când s-a încălzit vremea, de-a lungul liniilor de tramvai a început să se scurgă smoala folosită ca izolaţie între şinele metalice şi fundaţia de beton. Problema este vizibilă pe şinele din partea stângă, din ambele direcţii de mers. Sub greutatea tramvaielor, masticul ce ar fi trebuit să acţioneze şi ca element antivibraţie, s-a lichefiat şi a fost expulzat în exterior. Din această cauză, calea de rulare a tramvaiului, care ar fi trebuit să fie cât se poate de silenţioasă, a început să genereze vibraţii şi zgomote supărătoare pentru locatarii blocurilor de pe bulevard. "De vreo două săptămâni am remarcat faptul că tramvaiul a devenit din nou foarte gălăgios, iar trepidaţiile pe care le provoacă sunt mai mari decât erau înainte de aşa-zisa reabilitare. La început, după ce au refăcut căile de rulare şi au repornit circulaţia tramvaielor, era foarte bine, aproape că nici nu mai simţeam când trecea câte o garnitură prin dreptul blocului. Acum, trepidaţiile au reapărut şi sunt foarte supărătoare. E mai rău ca înainte. Atât de rău încât mi se mişcă mobila în casă când trec tramvaiele pe lângă bloc", ne-a declarat Constantin F., locatar al blocului A9 de pe această importantă arteră a municipiului.
La Direcţia Programe Europene din cadrul Primăriei Brăila, care s-a ocupat de implementarea investiţiei de modernizare a bulevardului Dorobanţilor, se caută vinovaţii pentru producerea acestei defecţiuni. "În urma unei sesizări, am luat notă despre situaţia de pe bulevard. Întradevăr, masticul de izolaţie a ieşit în afară, iar asta nu e normal să se întâmple. A fost notificat constructorul, care afirmă că problema nu e din execuţia lucrării ci din cauza unui tramvai care ar avea boghiul stricat şi calcă necorespunzător pe şină. Conducerea «Braicar» neagă acest lucru. În acest context, am solicitat dirigintelui de şantier să facă o verificare în teren şi să stabilească exact cauza problemei", ne-a declarat Iuliana Neagu, directorul Direcţiei Programe Europene.
Oricare ar fi cauza, vor trebui făcute reparaţii, iar pentru asta circulaţia tramvaielor va fi oprită din nou. Conducerea Primăriei nu a putut să precizeze când anume vor începe reparaţiile şi cât vor dura acestea.
Reamintim că lucrările de reabilitare a bulevardului Dorobanţilor au fost executate de asocierea de firme "Max Boegl" - "Swietelsky" - "Tancrad" - "Euroconstruct". Dintre acestea, cea care a lucrat efectiv la modernizarea liniilor de tramvai a fost "Sietelsky", celelate firme axându-se pe reabilitarea părţii carosabile şi a trotuarelor, pe schimbarea conductelor de apă şi canalizare, sau pe consolidarea canalului colector de sub bulevard.Vom reveni.