„Do it for Denmark!" („Faceţi sex pentru Danemarca!"), aşa se numeşte campania lansată cu scopul de a-i incita pe locuitorii ei să «repopuleze» naţiunea. Se vede astfel că, deşi este confruntată cu o rată a natalităţii foarte scăzută, Danemarca nu duce lipsă de idei. Spies, filială a grupului turistic Thomas Cook, a creat pentru piaţa daneză campania de publicitate intitulată „Do it for Denmark!". Pornind de la constatarea că 10% dintre bebeluşii danezi sunt concepuţi în timpul unei vacanţe în străinătate, această companie propune danezilor o „promoţie la ovulaţie".
Astfel, dacă un cuplu danez îşi rezervă un sejur în timpul unei perioade propice fecundării, acel cuplu va beneficia de o reducere tarifară. Iar dacă acelaşi cuplu prezintă ulterior dovezi ale faptului că voiajul a fost fructuos din acel punct de vedere, părinţii vor primi gratuit un cărucior pentru bebeluşi şi scutece pentru o perioadă de trei ani.
Iniţiativa se încadrează într-o serie de măsuri luate de guvernul din această ţară, în contextul în care natalitatea scăzută reprezintă de multă vreme o problemă gravă pentru societatea daneză. Pragul de 2,1 copii pentru o femeie, care permite reînnoirea pe cale naturală a generaţiilor, nu a mai fost atins din anul 1969.
În 2013, rata natalităţii a scăzut în Danemarca la 1,67 copii pentru o femeie. Cifrele traduc o realitate care, pe lângă faptul că a dus la golirea grădiniţelor de copii, aşa cum arată şi campania concepută de compania Spies, ameninţă sistemul social al ţării: numărul angajaţilor activi nu va mai fi în curând suficient pentru a putea să finanţeze sistemul de pensii.