Mergi la conţinutul principal

Curtea de Conturi Braila are un program incarcat de control financiar si audit

In cursul acestui an, Camera de Conturi Braila are programate peste 50 de actiuni de control si lucrari de audit la institutiile publice locale, unitati militare, regii autonome si societati nationale, precum si la structurile teritoriale ale partidelor politice. Astfel, pe partea de control financiar ulterior extern sint programate circa 28 de actiuni dintre care 18 vizeaza unitati de invatamint, regii si societati nationale, directii subordonate Consiliului Local Municipal si celui judetean, precum si directii descentralizate in teritoriou, la care se adauga 4 unitati militare si 6 structuri teritoriale ale partidelor politice. In majoritatea cazurilor controlorii financiari braileni urmaresc verificarea contului anual de executie si a bilantului contabil la institutiile publice finantate din bugetul de stat, verificarea respectarii prevederilor privind colectarea veniturilor aferente bugetelor speciale, precum si controlul situatiei evolutiei si modului de administrare a patrimoniului public si privat al statului. In cazul filialelor locale ale Partidului Conservator, Partidului Democrat, Partidului Ecologist, PNL, PSD si PRM, va fi urmarita respectarea prevederilor legale privind finantarea partidelor politice, constituirea si cheltuirea fondurilor acestora.
Pe partea de audit, controlorii financiari braileni au in program realizarea unor lucrari de specialitate la Directia Generala a Finantelor Publice Braila, Consiliul Judetean Braila, Inspectoratul Politiei de Frontiera, Primaria Municipiului Braila, Casa Judeteana de Pensii, Casa de Asigurari de Sanatate, Directia Agricola, precum si la o serie de primarii comunale. Important de mentionat este ca, in cazul CJ Braila, Camera de Conturi va realiza un audit al performantei privind modul de inlaturare a efectelor inundatiilor, in cazul Serviciului de Ambulanta Judetean Braila si Directiei de Sanatate Publica - auditul performantei serviciului public de ambulanta, precum si o lucrare privind auditul performantei serviciilor de furnizare si prelucrare a formularelor administrative on-line disponibile in sistemul electronic national ce va fi realizata la Consiliul Judetean si Primaria Municipiului Braila.
Toate lucrarile de audit se vor efectua cu respectarea prevederilor din Manualul de Audit Financiar si de regularitate sau din Manualul Auditului Performantei, iar rapoartele de audit vor fi inaintate Curtii de Conturi a Romaniei in vederea centralizarii si intocmirii unui raport public. Mai departe concluziile sint prezentate Parlamentului care, dupa studiu, poate initia modificari legislative cu scopul corectarii eventualelor fenomene negative depistate in sistem.
Potrivit reglementarilor in vigoare, informatiile privind concluziile raportului de audit devin publice dupa centralizarea si intocmirea unui raport public de catre Curtea de Conturi a Romaniei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro