Acest curs, pentru care fiecare cadru didactic a achitat o taxa de 1,5 milioane de lei vechi, urmareste ca fiecare profesor sa cunoasca si sa completeze cu usurinta cererile de finantare, sa inteleaga si sa dezvolte cu succes un proces logic pentru definirea unei cereri de finantare, sa stie sa analizeze ghidurile programelor de finantare pentru a afla ce anume vor finantatorii sa sustina si cum sa raspunda nevoilor acestora, sa identifice si sa dezvolte solutii realiste pentru obtinerea de fonduri.
Cursurile au fost structurate pe patru sectiuni. In prima sectiune s-a discutat despre fazele unui proiect, informatii generale despre finantatori, capcane si mituri in scrierea cererilor de finantare. In sesiunea a II-a s-au identificat problemele care pot aparea intr-o unitate de invatamint, s-a realizat arborele problemei si s-a aratat cum se justifica cererea de finantare pentru rezolvarea problemei respective. In sesiunea a III-a s-au prezentat scopurile si obiectivele unui proiect, pasii de urmarit in scrierea lui, s-a prezentat formula SMART in verificarea unui obiectiv si arborele solutiilor. In sesiunea a IV-a s-a redactat un plan de activitati pentru un grup tinta si un grup de beneficiari.
Pina acum au urmat aceste cursuri inspectorii scolari, urmind ca de el sa beneficieze in continuare directorii, dar si alte cadre didactice interesate de o astfel de instruire in realizarea proiectelor de finantare.