• “Trebuie lăsate câteva zile în trafic, ca să se taseze bine pământul înainte de a se turna asfalt”, explică directorul Silviu Mangiurea • partea proastă este că cele câteva zile riscă de multe ori să se transforme în câteva săptămâni • un caz concret ne-a fost semnalat pe o stradă din Chercea, unde s-a săpat pe 7 noiembrie, iar până pe 17 noiembrie încă nu era niciun semn că locul spărturii este programat pentru asfaltare • Primăria tot anunţă în ultima perioadă că nu va mai permite companiilor de utilităţi să lase carosabilul degradat, însă în teren nu prea se ţine cont de aceste avertismente
Chiar dacă în ultima perioadă s-au turnat covoare asfaltice pe multe artere principale - Calea Călăraşilor, strada Roşiori, strada Chişinău, Şoseaua Naţională Veche etc - Brăila rămâne percepută ca fiind un oraş al gropilor. Acest aspect este alimentat de starea proastă a foarte multor străzi secundare dar şi de spărturile rămase în carosabil, cu săptămănile, în urma intervenţiilor făcute la reţelele subterane de apă, gaze sau electricitate. Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” este foarte des acuzată de brăileni că nu ia măsuri pentru astuparea într-un timp rezonabil a gropilor rezultate în urma reparării unor avarii la conductele de apă sau canalizare. Un caz recent ne-a fost semnalat pe strada Basarab Vodă, din cartierul Chercea, unde s-a intervenit la o avarie în data de 7 noiembrie. După astuparea gropii, peste pământul proaspăt săpat s-a pus un strat de pietriş şi nici până la data actuală nu s-a turnat asfalt, pentru aducerea carosabilului la starea iniţială. Directorul CUP “Dunărea”, Silviu Mangiurea, ne explica, la sfârşitul săptămânii trecute, că în mod normal aceste gropi trebuie lăsate câteva zile sub trafic, pentru ca pământul să se taseze foarte bine înainte de a se turna stratul de asfalt. “E vorba despre câteva zile, pentru o tasare corespunzătoare, ca să nu avem surpriza după ce turnăm asfaltul că apar surpări în carosabil. Groapa de pe strada Basarab Vodă va fi astupată pe parcursul săptămânii viitoare (perioada 12 - 17 noiembrie n.n.)”, ne dădea asigurări, în data de 9 noiembrie, directorul Mangiurea. Vineri, 17 noiembrie, spărtura era, însă, la locul ei, la faţa locului neapărând nici urmă de plombă asfaltică...
În acest mod, cele câteva zile anunţate de şeful CUP Dunărea riscă să se transforme în câteva săptămâni, aşa cum s-a mai întâmplat cu astfel de lucrări! Iar asta în contextul în care conducerea Primăriei a tot anunţat în ultima perioadă că nu le va mai permite companiilor de utilităţi să lase neastupate gropile rezultate în urma unor intervenţii. Întrebat de reporterul nostru dacă li s-au dat sancţiuni acestor companii care “uită” să refacă în timp util carosabilul, primarul Marian Dragomir ne-a declarat că, deocamdată, nu s-a ajuns la sancţiuni financiare. “Societăţile care au lucrări de branşament nefinalizate nu mai primesc autorizaţie pentru noi branşamente decât după ce aduc procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrării. Cele mai multe lucrări nefinalizate sunt de la Electrica, dar în aceeaşi situaţie se află şi societatea Star P&G”, ne-a declarat primarul Dragomir, care totuşi nu a precizat cum se procedează în cazul intervenţiilor la avarii ale CUP “Dunărea”.