Într-o piață a muncii dinamică și foarte competitivă, trebuie să te asiguri că CV-ul tău se remarcă din toate punctele de vedere, deoarece recrutorii îl vor privi probabil pentru mai puțin de zece secunde într-o primă etapă de selecție. Află cum ar trebui să arate un CV eficient și folosește următoarele sfaturi care te vor ajuta să treci cu brio de etapa de aplicare și să ajungi la interviu.
Cum ar trebui să arate un CV?
Prima impresie ar trebui să fie bună, atrăgătoare și profesionistă. Această decizie este luată de obicei în câteva secunde, chiar înainte ca cititorul să înceapă să interacționeze cu textul. Structura și designul general al CV-ului trebuie să atragă cititorul. Este foarte probabil ca un CV neatractiv vizual să nu treacă de această selecție inițială, iar persoana care ia decizia în procesul de recrutare nu va merge mai departe cu candidatul respectiv. Iată cum ar trebui să arate un CV din punct de vedere estetic:
- Folosește un font plăcut
Folosește un font modern, care este totodată ușor de citit. Optează pentru un stil care să fie atât contemporan, cât și elegant și formal. Evită utilizarea unor fonturi precum Times New Roman sau Comic Sans, care sunt învechite, respectiv nepotrivite pentru a contura o imagine profesională. Există o mulțime de opțiuni bune și apar adesea noi alternative. Orientează-te către fonturi mai actuale. Bookman Old Style, Helvetica, Calibri și Cambria sunt doar câteva exemple.
Ești liber să experimentezi cu fonturile într-un CV, sunt multe stiluri care pot arăta profesionist. Alege un tip de caractere și folosește-l pe tot parcursul textului în document. Dacă este posibil, scrie o scrisoare de intenție cu același font ca și CV-ul tău. Menține o dimensiune a fontului de 10-12 puncte.
- Marginea paginii aranjată uniform
Aproximativ 2,5 centimetri ar trebui să fie marja de distanță pe toate cele patru laturi ale CV-ului. Poți elimina o parte din margini dacă dorești să încadrezi mai multe informații pe un CV de o singură pagină, dar trebuie să rămână liberă o distanță de cel puțin o jumătate de centimetru. Poți să consulți câteva modele ca să-ți creezi o imagine mai clară despre cum ar trebui să arate un CV profesionist.
- Distanța regulată între rânduri
Pentru toate părțile CV-ului, folosește o distanță constantă între rânduri, simplă sau de 1,15. Utilizează o spațiere dublă între fiecare antet, precum și între informațiile din secțiunile referitoare la educația și experiența profesională.
- Titluri de secțiune trebuie să se distingă
Titlurile secțiunilor trebuie să fie puțin mai mari decât corpul conținutului. Scrierea cu majuscule va contribui, de asemenea, la evidențierea lor vizuală.
- Lasă suficient spațiu gol
Atunci când analizează candidaturile, recrutorii au nevoie de un anumit spațiu de respiro. Umplerea excesivă a unui CV nu va contura un aspect profesionist. Cum poți determina dacă un CV are suficient spațiu liber? Uită-te mai atent la el după ce îl tipărești. Dacă pare prea aglomerat, cel mai probabil că așa este. Încearcă să simplifici așezarea în pagină pentru un aspect curat și lizibil.
- O pagină este de ajuns
Care ar trebui să fie dimensiunea necesară pentru conturarea unui CV atractiv? O singură pagină ar trebui să fie suficientă. Concentrează-ți CV-ul pe o anumită ofertă de muncă și include doar informațiile relevante pentru domeniul și poziția vizată.
Fă ca fiecare cuvânt din CV-ul tău să aibă un scop. Cu toate acestea, nu te forța să scrii un CV de o pagină dacă crezi că vei omite informații importante. Pentru persoanele cu experiență și senioritate, un CV de două pagini este potrivit.
Ce detalii ar trebui să fie incluse într-un CV?
În privința a cum ar trebui să arate un CV, acesta poate fi formatat într-o varietate de moduri și numeroase stiluri. Deși conținutul CV-ului ar trebui să fie personalizat pentru fiecare post, majoritatea companiilor ar dori să vadă următoarele aspecte:
- Numele, titlul și informațiile profesionale
Nu este necesar ca titlul să conțină cuvintele „Curriculum Vitae”. Numele tău, titlul profesional și informațiile de contact ar trebui să fie primele trei elemente din CV, iar orice altceva este doar spațiu utilizat inutil.
- Ce informații de contact ar trebui să furnizezi?
Ar trebui să furnizezi doar adresa de e-mail și numărul de telefon. Nu este necesar să incluzi și o adresă poștală. În plus, nu este obligatoriu să incluzi informații precum vârsta, naționalitatea, data nașterii sau starea civilă, în special dacă nu sunt solicitate în anunțul de angajare și pot fi considerate informații prea personale. De asemenea, ai putea include un profil profesional actual pe un site precum LinkedIn.
- Secțiunea „Despre mine”
Aceasta este doar o scurtă declarație despre tine, despre ambițiile, obiectivele și visele tale. Pe cât posibil, adapteaz-o la postul pentru care candidezi. Felul în care te-ai portretizat în profilul personal ar trebui să te poziționeze drept candidatul perfect postul respectiv.
- Experiență de lucru și expertiză
Aceasta este șansa ta de a străluci cu adevărat. Enumeră pozițiile, experiența, munca voluntară, stagiile și locurile de muncă anterioare. Cele mai recente ar trebui să fie enumerate primele, în ordine invers cronologică. Acest lucru se datorează faptului că potențialul angajator acordă cea mai mare valoare rolului și experienței tale cele mai recente.
Pentru fiecare funcție, ar trebui să incluzi angajatorul, trei-patru rânduri în care să rezumi responsabilitățile pe care le-ai avut în acel post, împreună cu titlul și perioada de angajare. Folosește cuvinte care sunt orientate spre acțiune, cum ar fi „planificat”, „construit” și „creat”, sunt utile pentru a descrie realizările. De asemenea, poți include câteva rezultate deosebite obținute în perioada de angajare, precum proiecte de succes, indicatori de performanță atinși, etc.
- Educație
Asemeni secțiunii de experiență profesională, și informațiile privind educația ar trebui să apară în ordine invers cronologică, cele mai recente fiind primele. Fiecare item ar trebui să includă:
- Instituția (școală, colegiu, universitate);
- Calificarea cu note/distincții;
- Datele la care a urmat/finalizat studiile.
Dacă ai obținut o diplomă, este o idee bună să enumeri câteva module, proiecte sau lucrări relevante în partea inferioară a secțiunii.
- Rubrici suplimentare
Poți include secțiuni suplimentare pentru astfel de elemente, dacă acestea sunt relevante pentru postul pentru care candidezi.
- Abilități cheie
Aici ai ocazia să includeți câteva abilități esențiale relevante pentru postul vizat.
- Interese și hobby-uri
Fă un efort pentru a menține această zonă a CV-ului tău captivantă. Vorbește despre interesele care îți sporesc compatibilitatea cu postul respectiv.
- Realizări
Reușitele tale sunt fapte notabile pe care le-ai realizat și care depășesc sarcinile sau responsabilitățile posturilor pe care le-ai ocupat.
- Recomandări
Nu ezita să incluzi această parte, în special dacă ai deja niște recomandări relevante. Dacă nu ai momentan recomandări, poți oricând să excluzi complet această parte sau să scrii pur și simplu „recomandări disponibile la cerere” în timp ce îți creezi CV-ul.
În final, un CV bun este organizat în mod clar, are o prezentare simplă și este ușor de citit indiferent de modul în care este vizualizat. Recrutorii văd ocuparea posturilor vacante ca pe un puzzle, iar un CV reușit îi poate ajuta să găsească piesele lipsă pe care le caută pentru a completa resursele organizației. Nu uita să folosești platforme online precum CVapp ce te poate ghida în acest proces pentru a identifica cum ar trebui să arate un CV convingător și reușit.