Primarul Constantin Cibu a vrut sa contrazica o parte din afirmatiile cuprinse in editorialul "Victime colaterale", scris de sussemnatul si publicat de cotidianul "Obiectiv" de luni, 15 mai. Mai exact, ceea ce l-a deranjat pe primar a fost urmatorul fragment: "...Mai nimic nu merge cu adevarat bine in Braila: problemele cu salubrizarea, transportul in comun, asfaltarea au ramas aceleasi de ani de zile. Orasul, in general, are acelasi aspect trist ca si acum 2 ani. Sau ca si acum 6 ori 10 ani". Prin urmare, marti dimineata, Constantin Cibu a tinut sa-mi arate personal ca, in ceea ce priveste asfaltarea, s-a facut cite ceva in municipiu, invitindu-ma la o plimbare cu masina prin zonele in care s-au executat lucrari de reparatii ori reabilitare a strazilor. Am fost dus sa vad ultimele realizari in domeniu; mici in comparatie cu ditamai municipiul, dar mari pentru locuitorii din zonele respective, care n-au mai vazut asfalt nou si trotuare refacute de zeci de ani. Citeva exemple: Cartierul Viziru I, pe aleile din zona cuprinsa intre strada Radu Negru si Chimistilor; Zona Verdun, in spatele blocurilor de pe strada Garii; stradutele din zona Orientului, spre Faleza; strada Carantinei, de la Liceul Moisil spre Dorobanti, zona strazii Cavaleriei; Rahova, de la strada Garii spre Calea Galati. Primarul se mindreste cu asta. Spune cit de bucurosi au fost oamenii din zona sa vada ca se face ceva si pentru ei, pentru prima data dupa foarte multi ani. Undeva, o pensionara ii multumeste primarului pentru asfaltare si i se lauda cu gardul ei cel nou. Plecam mai departe. Primarul povesteste ca acum e asaltat cu petitii semnate de locuitorii altor strazi, care vor ca si la ei sa se faca asemenea lucrari. "O sa facem, dar nu putem la toata lumea o data! Incetul cu incetul, pe rind". Problema e veche: nu sint bani suficienti. Mai scapa cite o injuratura printre dinti, atunci cind masina trece printr-o groapa de pe strazile principale. "Astea cind s-au facut, acum citiva ani, au fost facute prost. Eu nu sint adeptul cirpirilor si al lucrului facut de mintuiala", spune primarul. Pe Calea Galati, insa, se pun petice de asfalt. "Deh, nu sint bani sa se refaca integral totul". Intram pe Dorobanti: jale. "Vreau sa refacem Dorobantiul integral. Sa reabilitam si vechiul Canal Colector, dupa ce se va da cel nou in folosinta, apoi sa refacem carosabilul si linia de tramvai. E nevoie de vreo 25 de milioane de euro pentru asta, bani pe care credem ca-i vom obtine", spune Cibu. Ma asigura ca pina la sfirsitul mandatului va reusi sa transforme Dorobantiul intr-o artera principala nou-nouta. Il invit sa mearga si cu mine intr-o plimbare, pe strazi pe care nu s-a facut nimic de ani de zile. Raspunde ca are treaba la Primarie, dar ca le stie si pe acelea. Periplul se incheie cam in coada de peste, pentru ca la sosire, in fata Primariei, Constantin Cibu este asaltat de citiva oameni care-l asteptau cu diverse probleme personale. Da, s-a facut ceva in ceea ce priveste asfaltarea. Dar asta o stiu putini oameni. Ramin insa la parerea ca orasul arata destul de trist: arterele principale sint la fel ca acum 2 ani, 6 sau 10 ani, iar acestea reflecta imaginea generala a municipiului. Micile oaze de normalitate, de modernizare, citeva la numar, se pierd printre cele peste 400 de strazi si alei ale municipiului. E intr-adevar un inceput remarcabil, care insa trebuie sa continue la scara mai mare, intr-un ritm mai rapid, pina la capat. Chiar daca va mai dura citiva ani. Demn de apreciat este in schimb si modul in care a reactionat primarul la criticile din editorialul anterior. Nu a trimis un drept la replica intepat si stufos, nu ne-a amenintat cu datul in judecata, nu ne-a inchis telefonul in nas. Pur si simplu, a tinut sa ne arate personal cum stau lucrurile. Adica, a reactionat cit se poate de democratic. Si, orice s-ar putea spune despre Cibu, acesta nu e un comportament de comunist notoriu.