Skip to main content

Criza parcarilor inghite Braila

La ora actuala, avem deja in municipiu o criza a locurilor de parcare iar situatia tinde sa devina din ce in ce mai critica. Nici nu are cum sa fie altfel, din moment ce numarul masinilor se inmulteste de la o zi la alta, in timp ce suprafata rezervata parcarilor ramine aproape aceeasi. In atari conditii, intre soferi se desfasoara, deja, un mic razboi de gherila, rezumat, deocamdata, mai mult la injuraturi si amenintari. Mai e doar un pas, insa, pina la bataie pe un spatiu pentru masina. Unii deja l-au facut, trecind de la injurii la imbrinceli, lovituri cu palma, cu pumnul sau, in situatiile extreme, cu ciomagul. Despre cit de repede se incing spiritele cind vine vorba despre situatia parcarilor si garajelor de pe domeniul public, am putut constata dupa publicarea unui material pe aceasta tema. Citam in respectivul articol un brailean nemultumit de faptul ca, desi plateste chirie la Primarie pentru un garaj, isi gaseste calea de acces blocata de alte masini, in cele mai nepotrivite momente. Comentariile postate pe site-ul nostru la adresa textului respectiv au fost numeroase si nu neaparat favorabile celor care platesc chirie pe garaje sau spatii de parcare. "Daca Primaria ar fi fost in stare sa desfiinteze, odata pentru totdeauna, aceste garaje ruginite, ce dau un aspect atit de deplorabil, s-ar fi putut creea in locul lor o multime de locuri de parcare...", suna, cu aproximatie, un comentariu. "De ce nu se rezolva problema rablelor abandonate pe locurile de parcare? Linga blocul R, de pe Str. Ecaterina Teodoroiu, zace o Dacie de atita timp, incit a crescut prin ea un dud. Probabil ca proprietarul vrea sa-si deschida o crescatorie de viermi de matase", a scris, ironic, un alt cititor.
Reactiile nu s-au rezumat doar la post-urile de pe site. Braileanul Mircea Popescu ne-a sunat la redactie pentru a-si exprima citeva puncte de vedere - pertinente, spunem noi - in privinta parcarilor: "1. Ce ne facem, noi, astia care n-am reusit sa inchiriem un loc de parcare de la Primarie? Unde lasam masina, in mijlocul strazii?!
2. Daca ma duc in vizita la cineva si gasesc toate locurile ocupate de locatarii blocului respectiv, ce fac cu masina?
3. In general, locurile astea inchiriate se recunosc dupa faptul ca sint insemnate cu numarul masinii, scris cu vopsea pe asfalt. Dar cine imi garanteaza mie ca omul ala chiar a platit pentru spatiul respectiv? Oricine poate sa scrie un numar auto cu pensula si sa pretinda ca locul e al lui, desi nu plateste nici o taxa, pe nicaieri...", este de parere cititorul nostru. Acesta recunoaste ca nu a solicitat inchirierea unui loc de parcare aproape de blocul linga care locuieste. De ce? "Pai, eu nu stau prea mult pe acasa. De ce-as da bani pentru asa ceva?!".

Viitorul nu arata bine

Pornind de la opiniile si nelamuririle exprimate de cititorii nostri, am cautat raspunsuri din partea autoritatilor iar ceea ce am aflat nu e deloc in masura sa calmeze spiritele. Dimpotriva, cel putin pe termen scurt, viitorul se prefigureaza sumbru in ceea ce priveste locurile de parcare.
In evidentele Serviciului Inmatriculari Auto figureaza, in prezent, 41.000 de autoturisme, la nivelul judetului Braila. Putem aproxima, asadar, ca, in municipiu, avem circa 25.000 masini mici. Pe de alta parte, de la Primarie ni s-a comunicat ca, pe raza orasului, exista doar 6.000 locuri de parcare. Dintre acestea, 2.780 au fost inchiriate de catre Directia de Administrare si Gospodarire Locala, contra unei taxe lunare de 16 lei. Alte 1.400 reprezinta spatii taxate cu ora, in zona centrala a municipiului, iar restul sint inca la liber, pe principiul "cine ma ocupa primul, ma foloseste". Primaria a investit, in ultimii doi ani, citeva miliarde de lei vechi, in parcari, insa nu pentru crearea de noi locuri ci pentru reabilitarea celor deja existente. De la inceputul anului in curs, de exemplu, s-au modernizat 1.100 locuri de parcare, prin reasfaltare, dotarea cu guri de scurgere a apei pluviale, refacerea trotuarelor. Doar citeva zeci de noi spatii au fost infiintate, prin executarea de decupaje in trotuare, cum se intimpla, in momentul de fata, pe Str. Scolilor, in apropierea intersectiei cu B-dul. Cuza. Mai mult de atit nu se poate face, din cite ni s-a explicat... Surse din cadrul administratiei locale ne-au informat ca au existat cereri, din partea unor investitori, pentru construirea unor parcari supraetajate, insa, desi Primaria era dispusa sa puna la dispozitie spatii pentru asa ceva, totul a ramas in faza de proiect. Motivul: amortizarea investitiei ar fi presupus taxe pentru folosirea acestor parcari mult prea mari pentru buzunarul brailenilor. Se pare ca unul dintre investitori a fost Ilie Paraschiv. Acesta a inceput sa construiasca o parcare, linga Piata Pistruiatu', din Viziru, insa s-a razgindit si a decis sa schimbe destinatia spatiului respectiv, pe considerentul ca economia locala nu este pregatita, inca, pentru asa ceva.

Garajele ramin pe pozitie

In ceea ce priveste garajele de pe domeniul public, DAGL incaseaza o chirie anuala de 180 lei pentru 2.600 astfel de obiective. Si, chiar daca ocupa spatiu mult si strica peisajul urban, Primaria nu are nici o intentie sa le desfiinteze. "Nu discuta nimeni despre asa ceva. Noi incercam sa-i convingem pe cei care depun cerere pentru amplasarea unui nou garaj sa renunte si sa se limiteze la inchirierea unui loc de parcare dar, daca cetateanul insista, nu-i putem refuza cererea. Bineinteles, asta doar in situatia cind exista spatiul fizic necesar amplasarii garajului", ne-a declarat viceprimarul Lucian Tilea. Nu e mai putin adevarat ca brailenii care isi permit achizitionarea unui astfel de garaj nu ezita sa o faca de teama fenomenului infractional actual, din cauza caruia soferii risca sa-si gaseasca masina zgiriata ori vandalizata sau sa nu si-o mai gaseasca deloc. Exista, bineinteles si reversul medaliei, cind posesorii de garaje sfideaza normele bunului simt si amplifica frustarile vecinilor care isi tin masina sub cerul liber. "Sint chiar infuriat de-a binelea. Tocmai am avut o problema cu un vecin imbecil, care isi parcase tinicheaua in spatele meu. Eu nu puteam sa ies din parcare si tot el avea gura mare ca sa nu ii ating rabla. Garajul lui era deschis si facea gratar, dar tinicheaua statea afara, in spatele masinutei mele. Dupa ce s-a terminat de facut gratarul, a bagat hirbul in garaj si s-a uschit", ne-a scris, pe site, unul dintre cititorii suparati pe existenta garajelor dintre blocuri.

O rabla dispare, alta apare in loc...

Problema masinilor vechi abandonate pe domeniul public ramine de actualitate, in ciuda demersurilor facute de la inceputul anului de Politia Comunitara. Potrivit sefului Biroului Ordine Publica, Georgica Tanase, in prima jumatate a anului au fost identificate citeva zeci de masini. Agentii comunitari au somat proprietarii sa si le mute iar 58 dintre ei nu s-au conformat. In consecinta, dosarele lor au fost inaintate Primariei, singura in masura sa declare autoturismele
abandonate sau fara stapin. Dupa ce primarul Cibu a semnat actele respective, proprietarilor li s-a mai inminat o somatie, prin care li se cerea ca in 5 zile sa elibereze domeniul public. 34 s-au conformat si si-au vindut rablele la fier vechi. Cele 16 masini ramase au fost ridicate de municipalitate, in vederea valorificarii. Bineinteles, vor sfirsi tot la centrele de colectare fier vechi. Asta s-a intimplat pina in iunie a.c. De atunci, intr-o a doua etapa a actiunii, s-au mai identificat 18 rable si au fost urmati aceiasi pasi legali. In momentul de fata, 10 masini sint recuperate de proprietari iar celelalte opt urmeaza sa fie confiscate de municipalitate. "Operatiunea de identificare a autoturismelor vechi ce ocupa fara rost locurile de parcare va continua. Surprinzator, desi in urma somatiilor noastre, proprietarii au inceput sa si le ridice, apar mereu altele...", ne-a spus reprezentantul Politiei Comunitare. Cit se poate de concludent este cazul semnalat de cititorul nostru, cu Dacia prin care a crescut un dud. Ei bine, am mers la fata locului si am gasit masina. Cititorul respectiv a folosit, totusi, o figura de stil, fiindca pomul nu a crescut chiar prin masina. Este evident, totusi ca Dacia se afla pe acea pozitie de ani buni, fiindca dudul s-a "chinuit" sa creasca pe linga ea, dovada fiind faptul ca tulpina lui urmeaza conturul masinii...

"Caracatitele" nu se ating de masinile samsarilor

Emblematice, pentru criza parcarilor, sint scandalurile zilnice intre soferi si angajatii firmei "Ying Yang Security", cea care prinde "caracatite" pe rotile masinilor stationate in zonele unde parcarea este interzisa. "Unde sa-mi las masina, daca doar aici e loc?!", spun soferii furiosi ca trebuie sa plateasca amenda de 50 lei, pentru a li se debloca roata. Suspect este, insa, faptul ca de vinzatorii de masini care au transformat unele trotuare in adevarate standuri de prezentare auto nu se ia nimeni. O dovada in plus a faptului ca municipalitatea mai are inca multe de facut in domeniu.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 
 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

Director general: Monica Paraschiv

Director: Silvia Preda

Şef departament publicitate: Sorin Preda

Redactor Şef: Florentin Coman

Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu