Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Creste numarul taximetrelor in municipiu

Mai multe taximetre, la dispozitia brailenilor - este ceea ce s-a aprobat, vineri, in cadrul sedintei Consiliului Local Municipal, dupa discutii in contradictoriu. Mai exact, de la anul, vor fi peste 700 de taximetre pentru persoane, cu bataie spre 880, prin anul 2009, iar numarul taximetrelor pentru transport de bunuri se va mari de la 30, la 40.
Consilierul democrat Mihaela Picu a fost prima care si-a exprimat dubiile cu privire la aceasta majorare, ea declarind ca legislatia in domeniu implica amenajarea unor locuri de parcare special pentru taximetre, lucru care in municipiu nu s-a realizat: "Noi nu consideram necesar marirea numarului de taximetre, in conditiile in care traficul din Braila este asa cum este si locurile de parcare nu sint amenajate". La rindul sau, consilierul PD Victor Neagu a amintit, printre altele, despre faptul ca nici WC-uri ecologice pentru soferii de taxi nu sint amenajate si, pe timpul noptii, acestia sint nevoiti sa-si faca nevoile pe la colturile de strazi, in locuri mai intunecoase. In plus, Neagu a reclamat faptul ca pentru proiectul de hotarire respectiv, nu au fost consultate asociatiile profesionale ale taximetristilor din municipiu: "Trebuia consultate cele doua organisme, Camera Taximetristilor si Uniunea Nationala a Transportatorilor. Era altceva daca aveau loc niste discutii cu ei si aveam si opinia lor".
Primarul municipiului a declarat ca a facut deja o serie de locuri de parcare pentru taximetre in citeva cartiere ale orasului si a admis ca este o problema reala aceea a toaletelor publice. Pe de alta parte, insa, Constantin Cibu considera ca este necesar ca autoritatile locale sa dea posibilitatea de a munci oamenilor care doresc sa practice o activitate de taximetrie si care i-au solicitat acest lucru: "Firmele deja existente de taxi au interese, normal ca acestea au fost impotriva maririi numarului de taximetre, dar este o parere subiectiva, fiecare vrea sa-si protejeze, pe cit posibil, cistigurile. Asta nu inseamna sa blocam dreptul unor alti cetateni care doresc sa desfasoare si ei o astfel de activitate, autorizat, conform legii. De ce sa protejam categoria celor care deja au obtinut autorizatiile necesare? Nu mi se pare corect ca, intr-o piata libera, sa limitam numarul de taximetre. Concurenta va fi mare, este adevarat, dar asta este in cistigul cetatenilor, cu cit mai multi taximetristi, cu atit pretul va fi mai mic, pentru a cistiga publicul. Este adevarat ca nu avem acum amenajate parcari pentru 800 de taximetre si nici nu vom avea, in urmatorii 2 ani, dar o sa mai amenajam parcari. De asemenea, o sa montam si WC-uri ecologice, in apropiere de acestea, cu toate ca majoritatea taximetristilor dintr-un anumit loc de parcare au un contract incheiat cu cel mai apropiat restaurant si se duc acolo, la toaleta".

"La momentul acesta sint zone extraordinar de aglomerate si creeaza probleme in trafic, din cauza taxiurilor in stationare"

In ceea ce-l priveste, seful Serviciului de Transport Public, Gheorghe Dan, a declarat ca a purtat mai multe discutii cu reprezentantii taximetristilor si i-a informat cu privire la aceste intentii ale municipalitatii. In plus, el a precizat ca desi proiectul de hotarire face referire la un numar de 880 de autorizatii pentru taximetrie, este o valoare acoperitoare, dat fiind ca va mai dura doi ani, pina se va ajunge la acest numar de masini: "Problema numarul 1 in acest domeniu este urmatoarea: incepind cu 1 ianuarie 2008, societatile care au desfasurat activitate de taximetrie pe baza de contract de inchiriere cu masini ale altor persoane nu mai au voie sa faca aceasta activitate. Ei trebuie sa foloseasca doar masini in proprietatea lor sau in leasing. In aceasta situatie sint 150 de persoane. Majorarea numarului de taximetre a intervenit datorita acestei reglementari. Noi am propus acest numar, de 880, la limita maxima permisa de lege, dar aceste locuri de operatori nu se vor ocupa in totalitate nici in 2 ani".
Nicolae Cimbrola, seful Camerei Judetene a Taximetristilor Braila, a contestat faptul ca s-ar fi discutat cu ei noile intentii ale municipalitatii, precum si ideea ca ei s-ar opune maririi numarului de taximetre. Pe de alta parte, insa, el a spus ca aceasta majorare nu-i chiar o idee buna, una, ca ar putea creste pretul unei curse si doi, ca mai multe taxiuri inseamna o poluare mai mare a mediului: "Este un proiect de hotarire care are mare insemnatate pentru cei care lucreaza in domeniu si nu trebuie confundate intilnirile dedicate discutarii acestuia cu intilnirile periodice ale noastre cu reprezentantii Serviciului de Transport Public. Nu a existat o consultare prealabila, nici una dintre cele doua asociatii profesionale din Braila nu stim cuprinsul acestei hotariri. Legea nu impune in mod categoric o asemenea consultare, dar consider ca pentru cele 650 de autorizatii existente la acest moment in municipiu, ea ar fi trebuit facuta. Trebuie sa intelegem ca exista niste mecanisme ale economiei de piata, iar daca nu sint foarte bine controlate, la modul la care sa existe un echilibru intre cerere si oferta, cresterea fara justificare a numarului de taximetre nu conduce obligatoriu la scaderea pretului, poate sa duca si la majorarea lui. La momentul acesta, un taximetrist asteapta aproximativ o ora ca sa ia o cursa, iar daca va astepta doua ore, asta poate duce la o crestere de tarif. Mai sint si implicatii de mediu, de aglomerare urbana. La momentul acesta sint zone extraordinar de aglomerate si creeaza probleme in trafic, din cauza taxiurilor in stationare".
Potrivit proiectului de hotarire aprobat de consilieri, in cazul taximetrelor, tariful pe km, la transport persoane, poate varia intre 1 si 2,5lei/km, iar cel pentru transport bunuri, intre 1 si 5 lei/km.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii