Mergi la conţinutul principal

Cozi interminabile la Serviciul de Evidenţă a Persoanei

* ca în fiecare an, în august vin acasă numeroşi brăilenii care lucrează peste hotare, iar mulţi dintre ei încearcă să îşi rezolve problema actelor de identitate * se formează cozi, iar oamenii îşi varsă nervii în stânga şi în dreapta * “Ar trebui să aducă mai mulţi angajaţi la ghişeu, să meargă treaba mai repede”, ne-a transmis o brăileancă, prin intermediul unei sesizări * autorităţile susţin, însă, că nu se pot face suplimentări de personal în acest domeniu de activitate * programările on-line rămân singura modalitate pentru evitarea aglomeraţiei

 

 

 

Îngrămădeală şi nervi la Serviciul de Evidenţă a Persoanei (SEP) Brăila. Ca în fiecare an, în perioada lunii august, când brăilenii care lucrează în alte ţări vin acasă în concediu, mulţi încearcă să rezolve şi problema cu actele de identitate.

Numai că, în lipsa unor programări online făcute la timp, oamenii se văd nevoiţi să se îngrămădească la Evidenţa Persoanei încă de dimineaţă, când se fac liste pentru ca să se intre într-o ordine. “Ar trebui să se suplimenteze numărul de angajaţi, ca să meargă treaba mai repede, nu aşa, să venim cu noaptea în cap şi să stăm toată ziua la coadă până ne vine rândul”, şi-a exprimat indignarea o brăileancă nemuţumită, prin intermediul unei sesizări trimise pe adresa redacţiei.

Conducerea Primăriei - instituţia de care aparţine în prezent SEP - ne-a transmis, însă, că personalul care nu poate fi suplimentat deoarece în acest domeniu al eliberării cărţilor de identitate nu poate lucra oricine ci doar angajaţi care sunt atestaţi pentru aşa ceva. “Nu avem cum să detaşăm personal suplimentar, deoarece la evidenţa populaţiei trebuie un atestat special, pe care îl au doar cei care sunt deja angajaţi la acest serviciu. Drept urmare, numărul angajaţilor rămâne acelaşi chiar şi în luna august, când de obicei este o perioadă mai aglomerată. Dacă se fac programări on-line, se pot evita aglomeraţiile. De exemplu, pe municipiu lucrurile merg mult mai bine, deoarece lumea se programează on-line. Probleme sunt mai mult pe partea de mediu rural, unde sunt mai puţini cei care îşi fac programare, cei mai mulţi venind direct la sediul instituţiei pentru a-şi rezolva problema cu cartea de identitate”, ne-a declarat primarul Marian Dragomir.

În altă ordine de idei, reprezentanţii SEP ne-au transmis că cei aflaţi la muncă în alte ţări şi-ar putea rezolva problema actelor prin Consulat, în ţările respective. Puţini sunt, însă, cei care folosesc această oportunitate, cei mai mulţi preferând să îşi înnoiască actele în timpul concediului petrecut acasă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro