Reamintim ca saptamina trecuta am publicat un articol prin care faceam cunoscuta o decizie nemaiintilnita a parintilor din clasa a IV-a B de la scoala "Ion Bancila", aceea de a-si transfera toti copii la alte scoli daca in clasa respectiva va mai fi primit elevul S. G. A. Elevul in cauza avea un comportament violent, verbal si fizic, deranja orele astfel ca in clasa respectiva cu greu se mai putea desfasura corect procesul instructiv-educativ. Orice incercare a invatatoarei, a directorului scolii de a potoli copilul s-a soldat cu reactia dura a tatalui acestuia, care a amenintat si a vorbit urit nu numai cu cadrele didactice, ci si cu parintii care au incercat sa-i disciplineze odrasla. Elevul nu se comporta pentru prima data asa, si celelalte scoli pe unde mai fusese se lovisera de aceleasi probleme cu el si cu tatal lui. Conducerea unitatii de invatamint era intr-o situatie imposibila, pentru ca indiferent cit de mult ar fi deranjat orele, elevul nu putea fi dat afara. Legea prevede invatamintul gratuit si obligatoriu pina in clasa a X-a. Ca urmare, a apelat la toate institutiile care ar fi putut ajuta: Inspectoratul Scolar, Jandarmeria, Centrul de Asistenta Psihopedagogica si Directia pentru Protectia Copilului. Implicarea ultimei institutii a dus la deblocarea situatiei. Discutiile cu psihologii au convins tatal copilului ca este spre binele lor sa mearga regulat la consiliere, sa accepte sa fie consultat copilul de un medic psihiatru pentru a putea fi ajutat si sa se rezolve problemele. Astfel s-a ajuns ca elevul sa fie tratat acasa, sa urmeze apoi un tratament la scoala si ulterior sa se incerce reintegrarea lui in colectiv.
Copilul problema de la Scoala "Ion Bancila" a acceptat consilierea si tratamenul medical
Reamintim ca saptamina trecuta am publicat un articol prin care faceam cunoscuta o decizie nemaiintilnita a parintilor din clasa a IV-a B de la scoala "Ion Bancila", aceea de a-si transfera toti copii la alte scoli daca in clasa respectiva va mai fi primit elevul S. G. A. Elevul in cauza avea un comportament violent, verbal si fizic, deranja orele astfel ca in clasa respectiva cu greu se mai putea desfasura corect procesul instructiv-educativ. Orice incercare a invatatoarei, a directorului scolii de a potoli copilul s-a soldat cu reactia dura a tatalui acestuia, care a amenintat si a vorbit urit nu numai cu cadrele didactice, ci si cu parintii care au incercat sa-i disciplineze odrasla. Elevul nu se comporta pentru prima data asa, si celelalte scoli pe unde mai fusese se lovisera de aceleasi probleme cu el si cu tatal lui. Conducerea unitatii de invatamint era intr-o situatie imposibila, pentru ca indiferent cit de mult ar fi deranjat orele, elevul nu putea fi dat afara. Legea prevede invatamintul gratuit si obligatoriu pina in clasa a X-a. Ca urmare, a apelat la toate institutiile care ar fi putut ajuta: Inspectoratul Scolar, Jandarmeria, Centrul de Asistenta Psihopedagogica si Directia pentru Protectia Copilului. Implicarea ultimei institutii a dus la deblocarea situatiei. Discutiile cu psihologii au convins tatal copilului ca este spre binele lor sa mearga regulat la consiliere, sa accepte sa fie consultat copilul de un medic psihiatru pentru a putea fi ajutat si sa se rezolve problemele. Astfel s-a ajuns ca elevul sa fie tratat acasa, sa urmeze apoi un tratament la scoala si ulterior sa se incerce reintegrarea lui in colectiv.