Profesorii supraveghetori din salile de concurs nu au realizat activitatea de supraveghere, ci au stat de vorba Intr-un colt al salii.
Profesorii supraveghetori au dat indicatii (gresite, de altfel) elevilor din concurs (prof. Marina Florentina, Urse Daniela). Nu s-a solicitat predarea ciornelor elevilor, mai mult, acestea nu au fost stampilate cu stampila scolii, deci elevii puteau folosi orice foaie pe care o aveau asupra lor", a mai scris prof. Carmen Pirlog. Acelasi profesor a apreciat ca evaluarea lucrarilor s-a realizat necorespunzator. "Prof. Florentina Marina si prof. Mariana Burlacu, ambele profesoare de gimnaziu, respectiv, prof. Cecilia Carabat si prof. Luiza Gatlan, ambele au gradul didactic definitiv, nu gradul I sau II.
Prof. Florentina Marina si prof. Luiza GItlan au fost atit membre ale comisiei de supraveghere, cit si membre ale comisiei de evaluare, ceea ce contravine metodologiei. S-au produs si incalcari grave ale deontologiei profesionale si morale: prof. Florentina Marina a adresat remarci demoralizatoare la adresa elevilor participanti In concurs. Elevei Pascu Luiza i-a spus "Vezi, poate nu mai faci anul acesta o compunere ca anul trecut". Mentionez ca domnia sa nu a fost membru In comisia de evaluare de anul trecut, deci nu cunostea continutul lucrarii elevei, iar In calitate de profesor supraveghetor nu avea calitatea si nici dreptul de a face asemenea "recomandari". Desi nu cunoaste limba germana si nici nu a participat la vreo activitate metodica de limba germana, doamna inspectoare de limbi straine din cadrul ISJ Braila, prof. Mirela Dumitru, a solicitat pentru evaluare profesori de la scolile generale si profesori a caror pregatire profesionala nu este atestata prin sustinerea gradelor didactice. Desi ma numar printre cei mai titrati profesori de limba germana din judet - Premiul I, II, III, mentiuni la fazele nationale, sint formator national de limba germana si metodist al Inspectoratului Scolar la disciplina limba germana, nici eu, nici alti profesori titrati si cu grade didactice nu am fost solicitati pentru evaluare. Mentionez ca nu am avut elevi participanti la clasa a IX-a, deci aveam dreptul legal de a participa la evaluare.
Baremul de evaluare la limbile straine trebuie aplicat In sensul Intelegerii corecte si a logicii exprimarii, ceea ce presupune ca evaluatorul sa discearna, pentru a decela Intre multiplele variante posibil corecte, pe care nu le mentioneaza baremul. In cazul evaluarii practicate, profesorii au omis chiar variante corecte", se mai mentioneza in sesizare.
Referitor la aceasta situatie, inspectorul scolar general adjunct Lucica Visalon a spus ca prima masura a vizat recorectarea lucrarilor. Deja am constituit o comisie pentru recorectarea tezelor copiilor. Apoi, vom analiza toate aspectele asupra carora ni se atrage atentia in sesizare. Peste citeva zile vom avea un rezultat, a spus inspectorul scolar general adjunct Lucica Visalon.