Sistematizarea străzii Carantinei va începe chiar de anul acesta, anunţă consilierul local municipal Ionel Alexandru, care susţine că el a venit cu iniţiativa includerii acestei artere într-un amplu proiect de modernizare. "Se vede şi de pe Lună că strada Carantinei are capacitatea de a prelua cel puţin jumătate din traficul care sufocă în prezent Calea Galaţi. Pentru asta este nevoie de o sistematizare completă a străzii, în sensul lărgirii părţii carosabile cu un metru de o parte şi de cealaltă, astfel încât să existe câte două benzi pe ambele sensuri de mers, aspecte pe care le-am solicitat în cadrul CLM. Bineînţeles, se va face şi asfaltarea acestei străzi, care în prezent este acoperită cu piatră cubică. Investiţia se va face pe un proiect european. Banii alocaţi sunt 200.000 lei, pentru studiul de fezabilitate, şi 20 milioane de lei (200 miliarde lei vechi n.n.) pentru modernizarea propriu zisă a celor 1,5 kilometri de stradă, de la capătul dinspre Abator, până la capătul dinspre fostul liceu de Marină. Lucrările vor începe anul acesta, dar probabil că nu se vor finaliza tot în 2015 ci abia la anul, în 2016", ne-a declarat Ionel Alexandru.
Reamintim că locatarii străzii Carantinei se plâng de ani de zile că le sunt afectate locuinţele din cauza trepidaţiilor provocate de camioanele care circulă cu viteză pe această arteră. Ei solicită ca traficul greu să fie deviat pe alt traseu, pe malul Dunării, iar strada să fie asfaltată. Ca răspuns la aceste solicitări, primarul Aurel Simionescu a declarat, săptămâna trecută, că, într-o primă fază, vor fi montate indicatoare rutiere pentru limitarea vitezei cu care se circulă pe Carantinei, iar "într-un an sau doi, în funcţie de rapiditatea cu care se va accesa un proiect de finanţare european", se va proceda la lărgirea şi asfaltarea străzii.
Simionescu s-a ferit să spună ceva concret despre devierea traficului greu pe o altă rută. În schimb, consilierul local Ionel Alexandru spune că, pe viitor, există intenţia de a fi realizat un nou traseu, prin spatele cartierului Comorofca. "Deocamdată, există dificultăţi legate de stabilirea exactă a acestui traseu, deoarece unele terenuri din zonă sunt proprietate privată", a mai precizat consilierul Alexandru.