Drama s-a petrecut pe DN 2B, in dimineata zilei de 6 ianuarie 2006 (in ziua de Boboteaza). Potrivit dosarului penal pus la punct de procurorul brailean Doina Stoian, in jurul orei 9.00, Doru Riclea se deplasa cu auto "Nubira II" cu numarul de inmatriculare GL-06-FNA, dinspre Braila, cu intentia de a ajunge la Brasov. In acelasi autoturism se mai aflau sotia si fiica inculpatului, iar pe bancheta din spate Mioara S. si Emil Rosca, cel care avea sa piara in accident. Ajuns la km. 75 + 100, galateanul a incercat sa evite un derapaj, virind usor dreapta. Din pacate, insa, a intrat pe acostament si, dupa ce a parcurs circa 7 metri, a tamponat un copac, cu partea dreapta fata, fiind proiectat si rasucit pe acostament, pe o distanta de 11 metri, din pricina zapezii si ghetii. In acel moment, a avut loc un al doilea impact, de data aceasta cu partea stinga a "Nubirei". Izbitura a fost atit de puternica, incit s-au produs deformari evidente ale masinii, iar ocupantul locului din stinga spate, Emil Rosca, a fost practic zdrobit de fiare. Ceilalti ocupanti ai autovehiculului au fost raniti usor.
Conducatorului auto i s-au recoltat probe de singe, anchetatorii constatind ca el nu a consumat bauturi alcoolice. Cit despre Rosca, acesta a stat in coma pina pe 14 ianuarie cind, din pricina multiplelor leziuni - politraumatism cu contuzie cerebrala grava, multiple fracturi, rupturi hepatice si splinice, fracturi de mandibula, femur si peritoneu sting - a decedat. Expertiza tehnica auto efectuata a concluzionat ca invinuitul rula cu o viteza de peste 71 km/h, necorespunzatoare in conditiile unui carosabil cu zapada si gheata. "Invinuitul nu a adaptat viteza la conditiile de aderenta, a derapat, a pierdut controlul directiei si a intrat in coliziune cu copacii de pe marginea carosabilului", precizeaza anchetatorii.