* CUP Dunărea a găsit o modalitate de fixare a capacelor de canalizare, însă acestea nu se pot aplica pe cele două artere rutiere, pentru că acestea au fost modernizate pe bani europeni și nu sunt permise intervenții până la ieșirea din garanție a lucrărilor * pentru restul capacelor din municipiu, soluția de fixare ar putea fi aplicată începând cu luna februarie
Coșmarul capacelor de canalizare care pocnesc sub roțile mașinilor o să îi mai urmărească mult timp de acum încolo pe locatarii bulevardului Dorobanților și pe cei de pe strada Griviței. Conducerea Companiei de Utilități Publice “Dunărea” Brăila susține că a găsit o soluție pentru fixarea definitivă a capacelor de fontă, însă nu poate să o aplice și pe cele două artere mai sus menționate, deoarece acestea încă nu au intrat în administrarea companiei. Mai exact, lucrarea de modernizare a bulevardului Dorobanților încă nu a fost recepționată, iar Str. Griviței, care a fost, de asemenea, modernizată printr-un proiect finanțat cu bani europeni încă se mai află în garanție și nu se poate interveni nici asupra carosabilului și nici a gurilor de canalizare. “Pe Dorobanți și pe Griviței o să continuăm să punem manșoane de cauciuc, pentru a fixa cât de cât acele capace care produc zgomot când sunt călcate de roțile mașinilor. Mai mult de atât nu avem ce să facem, deocamdată, deoarece sistemul de canalizare de pe cele două artere rutiere ale municipiului încă nu a reintrat în administrarea CUP Dunărea”, ne-a declarat directorul Companiei de Utilități Publice, Silviu Mangiurea.
În ceea ce privește capacele de canalizare de pe restul străzilor din municipiu, CUP “Dunărea” intenționează să le lipească pur și simplu, cu o soluție specială, achiziționată din Franța. În acest mod, capacele din fontă se vor fixa pe ramele de susținere și nu vor mai scoate acele sunete care îi exasperează pe locatarii blocurilor sau caselor din zonă. “Vom achiziționa o substanță specială, de fapt un adeziv foarte puternic, cu care vom fixa, în câteva puncte, capacele de canalizare. Acestea nu se vor mai mișca sub roțile mașinilor și nici nu vor mai putea fi sustrase de hoții de fier vechi. Fixarea va fi definitivă, iar de câte ori va fi nevoie să intervenim la canalizare va trebui să tăiem cu flexul adezivul respectiv. Deja am aplicat această soluție la câteva capace, pe care le-am ținut sub observație, iar felul cum s-a comportat până acum este foarte bun”, ne preciza, în urmă cu câteva săptămâni, directorul Silviu Mangiurea. Ieri, acesta ne-a spus că s-a făcut deja comandă către furnizor și că adezivul special, care va fi adus din Franța, urmează să sosească la Brăila, astfel încât, cel târziu în luna februarie, să înceapă să fie folosit pe raza municipiului.
Folosirea acelui adeziv nu ar fi fost necesară în cazul în care capacele de canalizare ar fi fost de calitate și s-ar fi “așezat” din start așa cum ar fi trebuit în ramele de susținere. Din păcate, foarte multe dintre capacele noi au defecte de fabricație iar fixarea lor este deficitară. Așa cum își amintesc brăilenii mai în vârstă, acest lucru nu se întâmpla cu capacele fabricate în urmă cu ceva ani, care erau mult mai solide și mai bine făcute, astfel că nu aveau nevoie nici de manșoane de cauciuc și nici de adezivi speciali pentru a nu clămpăni sub roțile mașinilor.