• anunțul a fost făcut de CNAIR • restricția de circulație a fost impusă în luna iulie pentru ca antreprenorul italian să aibă timp să demonteze cele patru macarale gigantice folosite la construirea pilonilor podului • până acum a fost demontată doar una dintre ele, dar nici conducerea CNAIR și nici Ministerul Transporturilor nu mai vor să prelungească restricția • zilele trecute, o bucată de gheață formată la mare înălțime, pe o macara, a căzut peste parbrizul unei mașini aflate în mers
Compania Națională de Administrare a Insfrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschis începând de joi, 30 noiembrie, și pe timpul nopții. După cum se știe, de la inaugurarea din luna iulie, podul nu a fost accesibil decât ziua, excepție făcând zilele de sâmbătă și duminică, atunci când s-a putut circula și pe timpul nopții. Restricțiile au fost impuse, conform explicațiilor oficiale, pentru a-i da răgaz constructorului să demonteze cele patru macarale de mari dimensiuni, care au fost folosite pentru construirea pilonilor podului. Din iulie până acum, însă, doar una dintre cele patru macarale a fost demontată, iar oficialii din cadrul CNAIR și Ministerului Transporturilor nu mai vor să accepte prelungirea restricțiilor, în contextul în care, de câteva săptămâni, bacurile care asigurau trecerea de pe malul brăilean pe cel tulcean și-au oprit activitatea, iar pe timpul nopții șoferii nu mai au nicio opțiune de traversare a fluviului.
Existența macaralelor se dovedește a fi periculoasă, mai ales în condiții de iarnă, după cum a demonstrat un incident petrecut la sfârșitul săptămânii când, pe fondul scăderii temperaturilor, gheața formată la înălțime a căzut peste parbrizul unei mașini aflate pe pod, provocând avarierea acestuia, după cum au transmis reprezentanții CNAIR.
Pe lângă întârzierea demontării macaralelor, podul construit de firma italiană WeBuild mai are și alte probleme, recent fiind semnalate fisuri în pereții blocurilor de ancoraj ale cablurilor de susținere. De asemenea, asfaltul turnat astă vară s-a umplut de denivelări, iar analizele efectuate de experți au arătat că de vină pentru această situație este nerespectarea rețetei de preparare a mixturii asflatice, care nu a făcut priză corespunzător pe tablierul metalic al podului. Aflați, recent, într-o vizită pe șantierul drumului expres Brăila - Galați, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și șeful CNAIR, Cristian Pistol, au declarat că podul nu va fi recepționat până când constructorul nu va remedia, pe cheltuiala lui, toate neconformitățile, iar pe pod circulația va fi deschisă inclusiv pe timpul nopții.