• măsura se va aplica, luni, 22 octombrie, dacă starea vremii va permite turnarea stratului de uzură în intersecţie şi la racordurile laterale • circulaţia s-a desfăşurat cu restricţii începând de vineri, 19 octombrie, când s-au început lucrările la stratul de rezistenţă al asfaltului, care s-a turnat alternativ, pe câte un sens de mers • în ceea ce priveşte calitatea execuţiei insulei centrale a giratoriului, Primăria încă mai are observaţii şi avertizează constructorul că dacă la recepţia finală nu vor fi toate lucrurile în regulă îl va pune să remedieze deficienţele constatate
Amenajarea sensului giratoriu de la intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi a ajuns în faza finală, de turnare a covorului asfaltic şi de executare a racordurilor laterale. Lucrările au început de vineri, 19 octombrie, când s-a aşternut stratul de rezistenţă, alternativ, pe câte un sens de mers, fapt ce a dus la aplicarea unor restricţii de trafic. Potrivit Primăriei, pentru luni, 22 octombrie, este programată turnarea stratului de uzură, operaţiune ce este condiţionată, însă, de starea vremii. Dacă va ploua, aceasta va fi amânată. Dacă va fi vreme bună, constructorul va avea undă verde! “Turnarea stratului de uzură se va face pe întreaga suprafaţă a carosabilului, deci nu se va putea circula alternativ. Circulaţia va fi oprită complet în intersecţie, pentru ca lucrările să se poată desfăşura în condiţii optime”, ne-a informat viceprimarul Alexandru Jantea.
Sensul giratoriu din intersecţia Cuza cu Calea Galaţi este executat de “Promotas” SRL, firma fostului consilier judeţean PSD Marcel Motoc. Firma în cauză a câştigat în vara acestui an licitaţia organizată de Primăria Brăila, angajându-se să facă lucrarea contra sumei de 186.430 lei, fără TVA. Calitatea execuţiei a fost criticată, în urmă cu câteva săptămâni, de consilierul local independent Lucian Căprariu, care a atras atenţia că ceea ce se vede la faţa locului nu prea seamănă cu proiectul aprobat de municipalitate. “Am văzut că, prin proiect, au fost prevăzute nişte dale de granit, la insula centrală. S-au amplasat acele dale dar vreau să spun că au fost puse în operă defectuos, dezastruos. Nu aţi văzut cât sunt de murdare, cum este pus cimentul acolo? S-a avut în vedere de către proiectant un anumit aspect, dar într-un fel arată în proiect şi altfel vedem că e la faţa locului”, a afirmat Căprariu, în cadrul unei şedinţe a Consiliului Local Municipal. Conducerea Primăriei a răspuns atunci că lucrările sunt încă în execuţie şi că mai e timp pentru remedierea eventualelor deficienţe.
Vineri, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila, Marius Termegan, ne-a spus că, din punctul său de vedere, încă mai sunt anumite probleme la modul de execuţie al inelului de siguranţă de pe insula centrală a giratoriului. “Aşa, din ce am văzut la faţa locului, inelul de siguranţă este cam în proporţie de 80% cum ar trebui să fie. Am avut o discuţie cu reprezentantul constructorului, pentru a pune lucrurile la punct. În mod oficial, existenţa deficienţelor va fi constatată în timpul controlului final de la recepţia lucrărilor. Atunci vor participa şi dirigintele de şantier şi proiectantul, care au un cuvânt de spus în această problemă. Dacă la recepţie se constată deficienţe, constructorul va fi notificat oficial să le remedieze”, ne-a declarat directorul Termegan.