• ieri, poliţiştii au demarat o campanie care se derulează la nivel european în perioada 17-23 octombrie şi se înscrie în Luna Europeană a Securităţii Cibernetice • Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila va promova, zilnic, unul dintre cele 7 mesaje realizate de către EUROPOL • una dintre modalităţile folosite de infractorii cibernetici este cea intitulată “Mesaj de la Şef”
Fraudele de pe internet. Poliţia Română, împreună cu Europol şi Federaţia Europeană a Băncilor, lansează o campanie de prevenire a celor mai întâlnite 7 tipuri de fraude în mediul online. Una dintre modalităţile folosite de infractorii cibernetici este cea intitulată “Mesaj de la Şef”, în cadrul căreia angajaţi ai unor firme primesc mesaje, de la falşi manageri, pentru a plăti o factură sau a efectua un transfer. În spatele acestor mesaje, nu sunt şefii angajaţilor, ci infractorii puşi pe făcut bani.
Agenţia Europeană a Structurilor de Aplicare a Legii – EUROPOL, Federaţia Europeană a Băncilor şi partenerii din sectoarele public şi privat a lansat, ieri, 17 octombrie, campania de prevenire a fraudelor - CyberScams - Fraudele informatice. Campania se desfăşoară, în perioada 17-23 octombrie şi se înscrie în Luna Europeană a Securităţii Cibernetice, serie de manifestări care se derulează anual, începând din 2011, în luna octombrie. Campania îşi propune să crească gradul de informare a beneficiarilor, persoane fizice şi companii, cu privire la importanţa măsurilor pe care trebuie să le ia pentru a-şi proteja datele personale, financiare/profesionale, tocmai pentru o mai bună protecţie în mediul online. “Timp de o săptămână, toate agenţiile de aplicare a legii din Statele Membre UE, dar şi din 5 state non-membre (Columbia, Liechtenstein, Norvegia, Elveţia şi Ucraina), 24 de asociaţii bancare naţionale şi mulţi alţi actori implicaţi în lupta împotriva criminalităţii informatice vor acţiona pentru creşterea gradului de conştientizare în rândul beneficiarilor, cu privire la acest fenomen infracţional. Pentru această campanie au fost elaborate materiale de promovare în 27 de limbi care includ informaţii şi recomandări cu privire la cele mai întâlnite 7 tipuri de fraude în mediul online şi cum pot fi acestea evitate: frauda «Mesaj de la şef»; frauda cu facturi; fraudele de tip Phishing (prin email)/ Smishing (prin SMS)/ Vishing (prin apeluri telefonice); website-uri bancare false; frauda «Iubire prefăcută»; furtul de date personale şi fraudele cu investiţii şi cumpărături online”, se arată în mesajul transmis de poliţişti.
Poliţia Română, prin Direcţia de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, este partener al acestei operaţiuni şi va promova mesajele campaniei pe teritoriul naţional, în special în mediul online, dar şi în cadrul unor întâlniri punctuale cu cetăţenii.
La rândul său, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila va promova, zilnic, în perioada 17-23 octombrie 2018, unul dintre cele 7 mesaje realizate de către EUROPOL.
Ieri, prima zi din cadrul campaniei, a fost destinată “Mesajului de la şef”, transmis pe e-mail sau chiar telefonic. Poliţiştii le recomandă oamenilor să verifice cu atenţie de unde vin sarcinile de serviciu, şi dacă într-adevăr este vorba despre şeful lor. Primirea unui e-mail sau apel de la un oficial cu care, în mod normal, un angajat nu este în legătură directă trebuei să atragă atenţia.
Apelantul cere deplină confidenţialitate şi pune presiune de angajat, pe fondul unei presupuse urgenţe. Şi aceste lucruri trebuie să îl determine pe angajat să nu dea curs solicitării.
Angajaţii firmelor trebuie să respecte cu stricteţe procedurile de securitate stabilite pentru plăţi şi achiziţii, astfel că se recomandă să nu fie sărit vreun pas şi, în niciun caz, să nu se cedeze la presiuni.