Cele două turnuri ale podului suspendat peste Dunăre sunt ca și finalizate | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cele două turnuri ale podului suspendat peste Dunăre sunt ca și finalizate

* potrivit reprezentanților constructorilor, lucrările avansează fără probleme  * aceștia au precizat că turnurile de pe ambele maluri sunt gata, mai puțin o parte pe care au denumit-o ”capac” * în vară, aceștia au punctat că speră să lanseze cablurile care vor ancora construcția * vizita pe șantier a fost organizată de conducerea CJ Brăila, care a ținut să le ofere un dar simbolic constructorilor  cu această ocazie

 

 

 

Conducerea Consiliului Județean Brăila a vizitat, vineri, alături de jurnaliști, șantierul podului suspendat peste Dunăre. Potrivit reprezentanților constructorilor lucrarea propriu-zisă a podului avansează fără probleme. Practic, cele două turnuri, atât de pe malul brăilean, cât și de pe cel tulcean sunt gata, mai puțin o ultimă parte pe care aceștia au denumit-o ”capac”. De altfel, constructorii au menționat că în câteva luni ar putea avea loc lansarea cablurilor care vor ancora podul. În prezent se mai lucrează și la blocurile de ancorare, unde construcția a depășit considerabil nivelul solului.

”Din punctul nostru de vedere, al constructorului, nu au fost niciun fel de probleme sau întârzieri. Lucrăm în paralel cu partenerii noștri japonezi de la IHI. Aceștia se ocupă de tot ceea ce înseamnă parte de cabluri, cablier metalic. După cum puteți vedea, avem oameni chiar și în interiorul blocului de ancoraj la acest moment, care efectuează operațiuni de tensionare a sistemelor ce urmează să fie folosite pentru acorarea cablurilor”, a declarat reprezentantul constructorului.

Acesta a afirmat că la edificarea ambelor turnuri s-a lucrat 24 de ore din 24, însă în prezent nu mai este nevoie de un astfel de ritm.

”Turnurile sunt finalizate, după cum vedeți, 100%. Pe malul tulcean mai sunt câteva operațiuni pentru grinzi. Partea superioară a fost deja predată către colegii japonezi, care deja pregătesc instalarea, șeile acelea din cabluri. În momentul de față, turnurile ar fi, față de nivelul mării, la 187,5 metri. Rămâne ultima porține numită capac, să îi spunem așa. După aceea, mai sunt o serie de operațiuni destul de importante și frumos de văzut. Atunci o să vă invităm și pe dumneavoastră. Mai exact, atunci când se vor lansa cablurile de ghidaj. Așa-numitele catwalk-uri, pasarelele provizorii pentru instalarea acestor cabluri de ghidaj. Unul dintre cabluri va fi trecut chiar pe sub albia Dunării. Vom utiliza o barjă, scafandri. Este o întreagă operațiune deja bine stabilită de către asocierea noastră”, a mai adăugat sursa citată.

Constructorul a mai punctat că a fost emisă autorizația de construire a celor 7 km de drum de legătură, dintre care 2 km pe malul din Brăila și 5 la Jijila. Acesta și-a exprimat speranța că se vor găsi soluții pentru realizarea în timp util a tuturor drumurilor de legătură.

 

Chiriac: ”O să avem grijă, noi, autoritățile publice locale de la Brăila și de la Tulcea, ca podul să nu rămână un muzeu”

 

După ce a stat de vorbă cu reprezentanții constructorilor, președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, a făcut la rândul său câteva declarații de la fața locului. Acesta a promis că autoritățile publice locale vor sprijini cu tot ceea ce vor putea realizarea în termen a podului suspendat peste Dunăre.

”Sunt șanse foarte mari și o să avem grijă noi, autoritățile publice locale de la Brăila și de la Tulcea, ca podul să nu rămână un muzeu. Este un pas important că am semnat toate autorizațiile de construcție pentru primii 7 km. Așteptăm cu mare interes celelalte documentații pentru a elibera celelalte autorizații de construcții pentru restul de drum. Noi suntem ferm convinși că într-un timp foarte scurt autoritățile publice locale vor elibera aceste autorizații, exact cum am făcut-o și în prima etapă, pentru cei 7 km. E puțin, dar e un început. Asta înseamnă că nu va rămâne muzeu. Și vom încerca să facem în așa fel încât cel mai mare proiect de infrastructură al țării să se încheie la termen”, a declarat Chiriac.

Întrebat în legătură cu relocarea utilităților, șeful CJ Brăila a afirmat că un răspuns concludent îl pot oferi cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), însă și-a exprimat sperața că în acest an și această etapă să fie finalizată. Totodată, Chiriac a amintit că din informațiile pe care le deține, încă nu s-au alocat banii pentru exproprieri.

Precizăm și că la finalul vizitei, reprezentanții constructorilor, au primit din partea conducerii CJ Brăila câteva cadouri simbolice.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro