Cea mai sigură deltă din lume | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cea mai sigură deltă din lume

Olanda beneficiază de „cea mai sigura deltă din lume" creată prin constucţia de baraje anti-furtună, făcând în mod constant inovaţii şi a consolidat-o cu 17.500 de kilometri de diguri şi dune, scrie AGERPRES.
Olanda este traversată de trei mari râuri mari, Rin, Meuse şi Scheldt, formând o delta ce se învecinează cu Marea Nordului. Aproximativ 60% din suprafaţa ţării, inclusiv 26% dintre terenurile situate sub nivelul marii, se află în zone cu pericol de inundaţii. Peste jumătate din cei 17 milioane de olandezi trăiesc în acest teritoriu şi produc 70% din PIB-ul ţării.

Dispozitive speciale anti-furtună

Olanda este punctată cu sute de movile artificiale pe care au fost construite ferme sau chiar sate întregi. Aceste movile datează din antichitate şi figurează printre primele urme de construcţii destinate protecţiei împotriva apelor. De asemenea, aproximativ 18% din teritoriul Olandei este câştigat din mare prin poldere, porţiuni joase de uscat smulse mării.
Proiectul unei delte după inunaţiile severe din sud-vestul Olandei din anul 1953 a fost destinat să asigure zona.Mai multe dispozitive speciale anti-furtună au fost construite pentru a bloca intrarea în unele estuare în caz de pericol. Cel mai impresionant este la Oosterscheldekering, inaugurat în 1986 cunoscut în acest an şi pentru faptul că a fost ales drept loc de sosire a cicliştilor într-o etapă a Tour de France.
Lung de aproape 9 kilometri, Oosterscheldekering este compus din 64 de uşi metalice în medie de 42 de metri lăţime fiecare, care pot fi închise în caz de furtună sau când nivelul apelor reprezintă un pericol.

Autostradă peste dig

În partea de nord a Olandei, la Afsluitdijk („dig de închidere", în limba olandeză) este un baraj de 32 de kilometri lungime a cărui construcţie a fost finalizată în anul 1932. Digul uneşte cele două extremităţi ale gurii unui golf şi asigură astfel sute de kilometri de coastă situaţi pe partea interioară a golfului. Datorită acestei construcţii grandioase golful a devenit un lac interior, numit Ijsselmeer, în care apa se desalinizează rapid.
O autostradă a fost construită peste digul Afsluitdijk. Aceasta permite să se conecteze rapid două zone ale Olandei, fără a fi nevoie să se facă un ocol de aproape 300 de kilometri. Olanda crează în mod constant noi inovaţii în domeniul protecţiei împotriva apelor.
Cel mai recent este un dispozitiv folosit pentru a crea cele mai mari valuri artificiale din lume, de cinci metri înălţime, folosit pentru testarea puterii digurilor şi a dunelor chiar înainte de a fi construite efectiv. Datorită unei plăci mari de metal de şapte metri propulsate de patru pistoane de mare putere, este posibilă crearea de valuri într-un canal în lungime de 300 de metri, lat de cinci metri şi cu o adâncime de nouă metri şi jumătate, scrie AFP.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro