• firma „FIP Consulting”, cu care Primăria Brăila a încheiat un contract în valoare de un miliard de lei vechi, susţine că incidentul legat de cei doi angajaţi care erau nedumeriţi în legătură cu intrările şi ieşirile din oraş, are o relevanţă minoră în derularea întregului proiect • într-un drept la replică adresat redacţiei noastre, se subliniază faptul că la elaborarea documentului respectiv sunt angrenaţi o serie întreagă de experţi • cei care culeg efectiv datele din teren ar fi, de fapt, doar angajaţi pe perioadă determinată care, culmea, sunt de fapt, brăileni get-beget, opt la număr
Faptul că doi angajaţi ai firmei din Oneşti care lucrează în prezent la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) a Brăilei aveau o dilemă, zilele trecute, referitoare la statutul intersecţiei bulevardului Cuza cu Calea Călăraşilor, de intrare sau ieşire din oraş, trebuie privit ca un incident izolat, cu un impact minor asupra activităţii generale, consideră conducerea firmei respective. Într-un drept la replică adresat redacţiei noastre, după publicarea articolelor „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a băgat în ceaţă o firmă din Oneşti” în „Obiectiv – Vocea Brăilei”, respectiv „Scenă desprinsă parcă din filmele cu proşti, la Brăila”, din rubrica de pamflete „Scormonitorul”, se fac mai multe precizări legate de acest subiect.
Astfel, în documentul semnat de Radu Andronic, administratorul „FIP Consulting” SRL, se subliniază faptul că pentru elaborarea PMUD Brăila lucrează o echipă formată din experţi care acoperă toate specialităţile solicitate în legislaţie, şi anume urbanişti, arhitecţi, ingineri CFDP, ingineri de mediu, economişti, inginer trafic. „Alături de aceşti experţi, au fost angajate pe perioadă determinată opt persoane care să fie implicate în colectarea de date în teren. Este vorba despre persoane domiciliate în Brăila, cu care au fost semnate convenţii civile în conformitate cu legislaţia în vigoare. Acestea beneficiază de instruire specifică, precum şi instruire PSI şi SSM, control medicina muncii la angajare, precum şi de logistica specifică derulării activităţii. Informaţiile culese de persoanele angajate sunt ulterior prelucrate la nivel central, utilizându-se un program informatic specific modelării în transporturi – VISUM, pentru care există licenţă”, precizează reprezentantul „FIP Consulting”.
Potrivit acestuia, culegerea de date din teren a presupus anchete Origine-Destinaţie, derulate cu Poliţia Rutieră Brăila, prin filtre amplasate în trafic, la intrările în oraş, în perioada 17 – 24 octombrie. În plus, este vorba despre recensăminte de circulaţie, chestionare cu populaţia, interviuri cu principalii agenţi economici, recensăminte privind utilizarea transportului public şi măsurători GPS asupra vitezei de deplasare.
În elaborarea PMUD vor fi implicaţi şi cetăţenii, ONG-urile, agenţii economici şi reprezentanţii instituţiilor publice, în cadrul unui proces de consultare publică. „Pentru reuşita unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă este necesar ca locuitorii să se implice şi să participe în procesul de consultare publică, să îşi însuşească viziunea de dezvoltare şi să fie de acord cu proiectele şi intervenţiile propuse”, mai precizează Radu Andronic.
Contract de 100.000 lei, pentru a se şti în ce direcţie să meargă investiţiile în infrastructură
Reamintim că firma „FIP Consulting” SRL a câştigat o licitaţie organizată recent de Primăria Brăila, pentru un contract în valoare de 106.879,20 lei. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 21 septembrie, iar documentul trebuie definitivat în 60 de zile calendaristice, deci termenul de finalizare expiră pe 21 noiembrie.
Reprezentanţi ai Primăriei Brăila ne-au explicat că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document absolut necesar, în vederea depunerii de proiecte pe Axa 4 Dezvoltare Urbană din Programul Operaţional Regional 2014 – 2020. Mai exact, pentru a putea fi obţinute finanţări europene în proiecte ce ţin de infrastructura oraşului, trebuie întocmit acest Plan de Mobilitate Urbană care, în principiu, ar trebui să ofere o vedere de ansamblu a situaţiei din municipiu, pentru a se şti unde mai trebuie montate semafoare, unde e nevoie de sensuri unice, unde trebuie sensuri giratorii sau piste de biciclete etc.
În termeni administrativi, scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă este „de a contribui la reducerea poluării atmosferice şi fonice, a emisiilor de gaze cu efect de seră şi a consumului de energie; creşterea calităţii şi atractivităţii mediului urban; îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii urbane; asigurarea diferitelor opţiuni de transport tuturor cetăţenilor, astfel încât să permită accesul la destinaţii şi servicii esenţiale”.
În ceee ce priveşte firma „FIP Consulting” SRL, reprezentantul acesteia a ţinut să precizeze că are biroul, angajaţii şi îşi desfăşoară activităţile în Bucureşti, sediul din Oneşti, judeţul Bacău, fiind doar sediul social al companiei. Firma a mai întocmit Planuri de Mobilitate Urbană pentru Piatra Neamţ, Satu Mare, Zalău, Slobozia, Mediaş, Moineşti, Dej, Odorheiul Secuiesc, Făgăraş, Carei şi Lugoj. Administratorul Radu Andronic mai spune că, la fel ca şi în cazul celorlalte municipii, contractul încheiat cu Primăria Brăila are la bază o procedură de achiziţie legală şi că toate activităţile derulate în cadrul proiectului sunt suportate integral de „FIP Consulting”, urmând să fie decontate ulterior, după finalizarea proiectului, de municipalitatea brăileană. În acest context „excludem orice legătură şi referire la susţinerea campaniei electorale”, se mai subliniază în dreptul la replică adresat redacţiei noastre.