Ca sa realizezi ca 15.000 de lei vechi este un pret prea mare pentru o calatorie cu autobuzul nu iti trebuie 50 de facultati - e suficient sa arunci o privire in orasul vecin, Galati, unde un bilet costa tot 15.000 - doar ca, surpriza, este valabil pentru doua calatorii. Interesati, probabil, mai mult sa incaseze bani pentru sedinte la care nu participa, consilierii nostri au incetat de multa vreme sa fie interesati de binele celor care i-au trimis in fotoliile din CJ ori CLM, si au votat in unanimitate o decizie care impovareaza bugetele celor mai necajite dintre familiile brailene. Din masinile domniilor lor, 10.000 de lei, in plus, pe zi, pentru a merge pina la serviciu si a te intoarce acasa, probabil ca nu inseamna mare lucru, dar cei care traiesc din salariul minim pe economie ajung sa dea aproape un sfert din venituri numai pe transport. Desigur, din masinile domniilor lor, ale consilierilor, m-am lamurit, nu se vad multe lucruri, iar Braila le ruleaza pe parbriz ca un film prost la care nu se uita decit cu coada ochiului, in scirba, fiindca nu pot schimba programul.
Observati ca m-am ferit sa ii critic pe cei care dirijeaza cele doua consilii. Mi-e destul de limpede, de multa vreme, ca nici primarul si nici presedintele CJ nu au puterea sa separe binele public de binele personal, si cred ca in actiunile lor sint minati ba de inertie, ba de orgolii, ba de interesele mai mult sau mai putin financiare ale celor din jurul lor. Asa ca singurele care ar fi putut separa apele intr-un mod care sa tina cont de interesele brailenilor ar fi fost micile parlamente locale. Din pacate, felul in care decurg alegerile, votul fiind pe liste unde se ajunge pe cai dintre cele mai bizare, i-a scutit pe consilieri de povara oricarei responsabilitati. Iar noi sintem cei care platim, acum si sub forma biletului de autobuz, aceasta lipsa de responsabilitate.