Cauciucuri tăiate în craterele de pe Șoseaua Națională Veche | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cauciucuri tăiate în craterele de pe Șoseaua Națională Veche

* două mașini au suferit avarii, una după alta, în seara zilei de marți, 17 iulie, după ce au trecut cu roțile prin două gropi de mari dimensiuni aflate în carosabilul străzii care merge paralel cu linia de tren, prin spatele Stadionului Municipal și Parcului Monument * Primăria dă asigurări că gropile respective vor fi astupate în cel mai scurt timp * autoritățile locale au ținut să menționeze că repararea străzilor cu probleme reprezintă prioritatea momentului * ni s-au dat ca exemple străzile Roșiori și Mihai Bravu, intrate recent în reparații și care arată “coală de hârtie” pe tronsoanele finalizate deja * și pe Calea Călărașilor a început asfaltarea trotuarelor, de la Piața Traian spre intersecția cu bulevardul Cuza

 

 

În ciuda campaniei intense de reparare a străzilor din mai multe zone ale Brăilei, vizibilă în special în centrul municipiului, încă mai există în anumite locuri gropi în carosabil suficient de mari încât să provoace avarii autoturismelor. Pe Șoseaua Națională Veche, de exemplu, în seara zilei de marți, 17 iulie, două mașini s-au ales cu cauciucurile tăiate, după ce au intrat cu viteză în găurile din asfalt, apărute pe porțiunea din dreptul gardului de la limita Parcului Monument. Primul care a “luat” o groapă adâncă de circa 10 centimetri, aflată pe sensul de mers dinspre Șoseaua de Centură spre municipiu, a fost un taxi. În urma șocului, o roată s-a strâmbat efectiv, însă șoferul a reușit să oprească în siguranță. La scurt timp, a “pățit-o” și un autoturism marca BMW, care circula din sens opus și a trecut cu o roată printr-o gaură adâncă din carosabil, alegându-se cu cauciucul tăiat. După tradiționalele înjurături adresate autorităților locale, ambii șoferi și-au folosit roțile de rezervă pentru a putea merge mai departe. Niciunul nu și-a exprimat, totuși, intenția de a da Primăria în judecată pentru a-și recupera pagubele.

Informat, ieri, de un reporter al cotidianului nostru despre aceste incidente, viceprimarul Alexandru Jantea a dat asigurări că gropile periculoase de pe Șoseaua Națională Veche vor fi astupate în cel mai scurt timp posibil. Știam că sunt probleme pe această arteră și urma să trimitem o echipă pentru reparații. Nu am primit însă informații recente despre existența acelor gropi atât de adânci, ca să urgentăm reparațiile. În urma incidentelor produse acolo, vom lua măsuri să fie astupate cât mai repede”, ne-a declarat viceprimarul.

Jantea a dat asigurări că Primăria și-a făcut o prioritate din repararea străzilor cu probleme. Acesta ne-a dat exemplul străzilor Roșiori și Mihai Bravu, care au intrat cel mai recent în reparații, beneficiind deja de plombe și porțiuni de covoare asfaltice pe tronsonul dintre Calea Călărașilor și strada Școlilor. Pe Str. Roșiori, lucrările s-au mutat pe tronsonul dintre Str. Școlilor spre Str. 1 Decembrie 1918. Același lucru se va întâmpla și pe Str. Mihai Bravu, urmând ca reparațiile să continue până la capătul ambelor străzi menționate, respectiv până la intersecția acestora cu Str. Pictor T. Aman.

Tot Jantea ne-a mai informat că a început deja asfaltarea trotuarelor de pe Calea Călărașilor, pe porțiunea dintre Piața Traian și intersecția cu bulevardul Cuza. După finalizarea trotuarelor, se va trece și la reabilitarea carosabilului pe porțiunea respectivă, prin turnare de covor asfaltic.

Rămâne de văzut cât de durabile vor fi asfaltările efectuate în prezent pe străzile Roșiori sau Mihai Bravu care, pe tronsoanele finalizate deja arată “coală de hârtie”, după cum afirmă cu satisfacție conducerea Primăriei. Pe strada Rahovei, însă, care a beneficiat de reparații similare în urmă cu nici două luni, lucrurile nu stau tocmai bine. Pe această stradă au început deja să apară denivelări și tasări pe porțiunile de carosabil unde s-a turnat un strat proaspăt de asfalt. Tasările respective ar putea fi, totuși, cauzate de infiltrațiile apărute la racordurile conductelor de canalizare, așa cum explică, de câte ori are ocazia, conducerea Companiei de Utilități Publice “Dunărea”. Explicația oficială este că solul este destabilizat de umezeala provocată de aceste canalizări foarte vechi ce au nevoie urgentă de înlocuire. Vestea bună ar fi că se fac în prezent demersuri pentru implementarea unui proiect în valoare de câteva zeci de milioane de euro care ar implica, printre altele, și schimbarea tuturor conductelor vechi de canalizare de pe raza municipiului Brăila, cu unele noi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro