* locatarii spun că au tot așteptat să înceapă asfaltările și la ei, așa cum s-a întâmplat în alte zone din oraș * oamenii se plâng nu doar de starea străzilor ci și de gunoaiele și bălăriile care invadează terenurile de la marginea cartierului * primarul Dragomir promite că, cu puțin noroc, asfaltarea străzilor din Catanga ar putea începe chiar anul viitor, la pachet cu restul de străzi încă nemodernizate din Chercea
Aflat la periferia orașului, între șoseaua Baldovinești și linia de cale ferată, micul cartier Catanga încă mai așteaptă să fie inclus de Primărie pe lista proiectelor de modernizare străzi. Localnicii se simt frustrați că zona lor pare a fi uitată de autorități, în timp ce alte cartiere mărginașe au început de câțiva ani să beneficieze de asfaltare. Unul dintre cititorii noștri, locatar al cartierului Catanga, ne-a trimis o sesizare pe această temă, pe care o redăm mai jos, la rubrica Vocile Brăilei, textul fiind cât se poate de elocvent atât în privința situației cu care se confruntă oamenii cât și a așteptărilor acestora de la autoritățile locale.
”Numele meu este Cristian și locuiesc în acest cartier de când m-am născut. Cartierul, de fapt, se numea 1 Mai dar toată lumea îl cunoaște sub pseudonimul de Catanga. Până în anul 1989, străzile erau «pavate» cu pământ și ceva zgură cu bucăți de fier din Progresul, mă rog, din Promex. Cred că un om cu suflet mare care lucra pe acolo s-a îndurat de oamenii din cartier și a «asfaltat» un pic. După 1989, s-a pus un pietriș mărunt care a ținut câțiva ani după care, la fiecare ploaie, ne puneam niște pungi de plastic în picioare sa ieșim curați în oraș. Acum câțiva ani, Primăria a refăcut străzile, tot cu piatră, și asta cred că din cauza faptului că au introdus conducta de canalizare, altfel nu le repara. Ideea este că autoritățile au tot promis că se va asfalta și de fapt au uitat complet de existența acestui cartier. Este mult praf, iar când plouă, noroi. De gunoi ce să vorbesc... e peste tot. La întrarea în cartier, din Șoseaua Baldovinești, pe partea dreaptă sunt mormane de gunoi. Am specificat intrarea pentru ca mai există o intrare pe Str. Cimbrului, unde Primăria a dat ceva locuri pentru construirea de case, și a asfaltat o bucată de câmp, cu parcări, cu treceri de pietoni... și s-au construit 10 case (acolo fiind loc de cel puțin 100 de case). Acum, bucurie pe caprele și vacile celor care au așa ceva prin cartier... Vă dați seama că pe locurile virane sunt bălării numai bune de consumat de către aceste animale... Vara miroase de nu poți sta cu geamul deschis la casă. Bine, oricum nu prea se putea deschide din cauza prafului. Cred că pentru Primărie ar fi mult de treabă sa îi amendeze pe cei care aruncă gunoiul, dar nici măcar niște tomberoane nu aduc... În taxa de salubrizare este inclus și un măturat stradal bilunar, în funcție de posibilitățile societății de salubrizare. Îl plătim... Cum mă vedeți dumneavoastră acum pe mine, așa i-am văzut și eu pe ei... Până la urmă, e normal. Ce sa măture oamenii ăia, pietre? Poate credeți că în acest cartier locuiesc oameni fără căpătâi, dar sa știți ca sunt mulți oameni gospodari, cu bun simț, care au copii, iar pentru copiii lor își doresc ceva condiții, să le spunem umane. Cartierul este mărginit de calea ferată, acolo fiind un drum care ajunge la podul de la Apollo. Acum încă sunt bălării cât casa, când se vor usca vor rămâne mormanele de gunoi. Avem copii care merg pe acolo la școală, le este teamă, au văzut șerpi... Cei care știm ce este acolo mai tăiem cu rândul din bălării, dar nu întotdeauna avem timp să facem acest lucru, avem servicii care ne ocupa toată ziua. Mă mir că Primăria nu știe că în acel loc crește, așa cum ne spuneau bunicii, cucuta, denumirea ei fiind Ambrozie. Sau Primăria nu cunoaște legea legată de această plantă. Ar fi multe de spus dar cred că cel mai bine se poate vedea la fața locului cum au ajuns oamenii sa trăiască într-un cartier al unui oraș european!”.
Contactat de un redactor al cotidianului nostru, primarul Marian Dragomir ne-a declarat că toate cartierele periferice vor beneficia de asfaltarea străzilor, doar că unele sunt într-o fază mai avansată de implementare a investițiilor. ”Comorofca și Islaz sunt deja în faza de licitație pentru contractarea constructorului, iar Catanga încă se află în faza DALI (Documentația de Avizare a Lucrărilor de Investiții n.n.), străzile din acest cartier urmând să fie asfaltate în cadrul aceluiași proiect cu restul de străzi din Chercea care încă nu au fost modernizate. Vorbim despre străzi în lungime totală de circa 10 kilometri. Catanga și ce a mai rămas din Chercea ar putea intra în lucru chiar de anul viitor, dacă vom reuși să alocăm sumele necesare din bugetul local”, a precizat Dragomir.