In afara de cele 70 de tone de motorina descarcata in autocisterne, politistii au mai gasit inca 64 de tone, cantitate aflata inca pe impingatorul "Giurgiu 9". Motorina era destinata consumului unor unitati Peco din zona Moldovei. Dupa cum ne-a precizat seful Biroului Politie Transporturi Braila, comisar Costel Crintea, nava "Giurgiu 9" avea atasata si o barja, care era plimbata goala pe Dunare, tocmai pentru a nu da de banuit, motorina aflandu-se in tancurile de pe impingator. "A fost audiat intregul echipaj, noua persoane, din care facea parte si administratorul, dar si cei doi soferi ai autocisternelor care apartin unor firme de transport petrolier din Suceava. Navei nu i s-a permis plecarea, cercetarile fiind in defasurare. Pana acum am stabilit ca faptuitorul este administratorul societatii, pe care nu-l gasim. Cercetarile le desfasuram in colaborare cu Politia de Frontiera, Garda Financiara si Capitania Portului Braila", a precizat comisarul Crintea.
Deocamdata nu s-a stabilit cu exactitate de unde provin cele 134 de tone de motorina, insa, cel mai probabil, aceasta a fost luata de la societati din Ucraina. Politistii au aflat ca nava a efectuat mai multe deplasari in zona Giurgiulesti - Ucraina. Fiind motorina cu specific in transport naval, contrabandistii au putut sa o achizitioneze fara plata de taxe vamale, accize sau alte taxe. Daca este vorba sau nu de o grupare infractionala, urmeaza sa stabileasca numai oamenii legii, care trebuie sa afle daca astfel de transporturi au mai avut loc anterior. Seful Sectiei Regionale de Politie Transporturi Galati, comisar sef Petrica Hahui, a precizat ca aceasta este cea mai mare captura de motorina de contrabanda, din ultimii opt ani, a politistilor braileni si galateni.