"Proiectul presupune o strategie pe trei ani, cu doua virfuri in fiecare an, respectiv in perioada sarbatorilor de Pasti si Craciun. In prima faza, bugetul nostru este de 100.000 euro. Intentionam sa cooptam si alte patronate si chiar sa transformam logo-ul intr-un brand comercial, pe care producatorii sa-l foloseasca", a declarat presedintele PNVV, Ovidiu Gheorghe.
Autorii campaniei isi propun sa stimuleze consumatorii sa se orienteze spre produsele romanesti, pentru a preveni "invazia" alimentelor din import, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.
"Intentionam sa prevenim o situatie de criza, care a aparut in state care au aderat la UE si care s-a manifestat prin scaderea numarului de firme din sectorul productiei alimentare, ca urmare a importurilor. Pe piata produselor lactate, de exemplu, 80-85% din produse sint romanesti, insa trebuie sa fim atenti si sa prevenim. Deficitul in comertul cu produse alimentare s-ar putea adinci in acest an", a declarat presedintele APRIL, Valeriu Steriu.
El a adaugat ca piata produselor lactate din Romania este estimata in prezent la circa 800 de milioane euro, valoare care se va dubla in urmatori ani.
"In acest sector s-a investit, in ultimii ani, circa 60 de milioane euro, este un sector competitiv, unde activeaza peste 850.000 de fermieri si zeci de mii de muncitori implicati in industria laptelui", a spus Steriu.
Presedintele ARC, Sorin Minea, a sustinut, la rindul sau, importanta sectorului alimentar.
"Industria alimentara ne poate scoate in lume pentru ca produsele sint cunoscute ca fiind foarte gustoase, cu un gust neaos romanesc", a spus Minea.
Campania de promovare este sprijinita si de Ministerul Agriculturii, care a alocat in acest an circa 20 de milioane de lei pentru sprijinirea promovarii produselor romanesti.