• pe carosabilul asfaltat în urmă cu doar câteva săptămâni au apărut deja tasări, iar Primăria a somat constructorul să refacă lucrarea • pe un alt tronson al străzii, mai exact pe cel de case, de la Pod Brăiliţa până la intrarea în Vidin, sunt semnale că se face rabat la calitatea lucrării, pentru că termenul de finalizare se apropie vertiginos şi s-a intrat în criză de timp • reprezentanţii Primăriei dau asigurări că se respectă proiectul tehnic de execuţie
Astfaltul turnat recent pe Calea Galaţi, pe tronsonul din cartierul Vidin, a început să se taseze, fiind nevoie de corecţii făcute de constructorul executant al lucrării, mai exact firma “Tancrad” SRL Galaţi. În urmă cu două zile, muncitorii firmei respective au început să raşcheteze porţiuni din carosabil, în zona stadionului “Progresul” şi a supermarket-ului “Lidl”. Evident că şoferilor care au tranzitat zona nu le-a “picat” deloc bine această situaţie, reţelele de socializare umplându-se de remarci de genul: “Le-a trebuit ani de zile să toarne asfaltul ăsta şi după numai câteva săptămâni e nevoie de reparaţii, atât de bine au lucrat!”. Primăria Brăila este în temă cu situaţia din zonă şi, din câte se pare, chiar la solicitarea sa s-au făcut acele intervenţii. “Noi am semnalat încă de acum o lună şi ceva că au apărut anumite tasări şi i-am solicitat constructorului să facă decopertări şi să aducă partea carosabilă la starea corespunzătoare. Din câte am înţeles, s-a găsit umezeală la fundaţie, iar unde a fost nevoie s-a refăcut stratul de fundare, folosindu-se un alt tip de material. După ce se refac aceste porţiuni, se va turna stratul de uzură pe întreg carosabilului tronsonului 2 al străzii, adică porţiunea din cartierul Vidin, precum şi pe tronsonul 3, de la ieşirea din Vidin până la Şoseaua de Centură. Va mai rămâne de făcut doar calea de rulare de pe podul peste canalul de irigaţii de la marginea cartierului Vidin”, ne-a declarat Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.
Ultimul tronson care va fi finalizat este cel cuprins între Pod Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin. Acesta este momentan în faza de refacere a fundaţiei, după care urmează să se toarne primul strat de asfalt, apoi stratul de uzură. Lucrarea ar trebui să fie gata până în luna august. Asta în condiţiile în care, iniţial, s-a spus că proiectul de modernizare a Căii Galaţi, de la Pod Brăiliţa până la intersecţia cu Şoseaua de Centură va fi finalizat în luna iunie a.c.
Unii locatari ai Căii Galaţi atrag atenţia că pe tronsonul cu case, de la pod până la intrarea în Vidin, firma “Tancrad” ar cam face rabat la calitate, pentru că a intrat în criză de timp. “Lucrările de modernizare au început relativ bine, pe tronsonul cuprins între intersecţiile cu străzile Eroilor - Ulmului - Valea Călugărească efectuându-se săpături de consolidare a fundaţiei la aproximativ 60 centimetri adâncime. Aceste lucrări s-au efectuat sporadic, până la sărbătoarea sfinţilor Constantin şi Elena, când s-au oprit de tot. Ulterior, s-au reluat, cu doi sau trei muncitori, unul pe compresor, unul pe excavator şi încă unul care îi dirija, pentru că cei care conduc utilajele sunt veniţi din Sri Lanka şi acum se califică la locul de muncă. Dar nu asta este problema... Cel mai rău lucru este faptul că, de la strada Cezar Petrescu, înspre pod Brăiliţa, domnii de la firma care efectuează lucrarea au intrat în criză de timp, motiv pentru care au hotărât să nu mai sape pentru a consolida fundaţia şoselei, ci doar să frezeze o parte din asfalt, pentru a nu se vedea că sub acel asfalt este doar pământ galben. Am făcut sesizări la Primărie şi ne-au răspuns că s-au făcut sondaje şi terenul este bun. Au încercat să ne mintă că au dus probe la laborator... Densitatea terenului se sondează la faţa locului şi nu la laborator. Nu se poate ca pe un sens de mers să sape 70 cm, iar pe celalalt sens să sape 10 cm, ca să facă economie de material...”, ne-a transmis, printr-o sesizare adresată redacţiei, brăileanul Ionel O.
Am solicitat un punct de vedere pe această temă, iar reprezentanţii Primăriei ne-au oferit acelaşi răspuns: “Se face consolidare a fundaţiei doar acolo unde este necesar. Aşa a fost întocmit proiectul”. Cu alte cuvinte, doar acolo unde în prezent se constată o cedare a fundaţiei se intervine cu material de umplere. Rămâne de văzut, însă, cum se va comporta Calea Galaţi sub traficul greu, din moment ce nu se face o consolidare a fundaţiei de la un capăt la altul al străzii. După cum se ştie, această arteră rutieră a municipiului este tranzitată de camioane cu gabarit depăşit, care cară cereale şi alte mărfuri spre portul Brăilei.
După cum ne-au explicat reprezentanţii Primăriei, proiectul tehnic de reabilitare a Căii Galaţi prevede o capacitate portană a căii de rulare de până la 40 tone, specifică unei străzi intens circulate dintr-o localitate. Ori, multe dintre TIR-urile care tranzitează această stradă sunt încărcate până la refuz, mult peste limita prevăzută în certificatul lor de înmatriculare, ajungând chiar şi la 60 de tone. Acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care asfaltul proaspăt turnat, pe tronsonul din Vidin, deja a cedat. Cei de la Primărie spun că problema în cauză nu poate fi reglementată decât de Poliţie, prin sancţionarea transportatorilor care nu respectă limita de încărcare a camioanelor.
În ceea ce priveşte crearea unei rute de ocolire a oraşului, despre care s-a tot vorbit în ultimii ani, deocamdată nu există niciun semnal de la Primărie că s-ar putea pune în practică un astfel de proiect în perioada imediat următoare.