• de săptămâni bune, pe tronsonul cuprins între pod Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin nu mai este niciun semn de activitate din partea constructorului care a câştigat contractul de reabilitare a Căii Galaţi • asta în timp ce şoferii trebuie să înfrunte zilnic zeci de şanţuri săpate în transversalul străzii şi acoperite superficial cu piatră • explicaţia oficială este că şanturile respective trebuie lăsate să se taseze natural, sub roţile maşinilor • termenul până la care constructorii trebuie să finalizeze lucrările de reabilitare a carosabilului este luna decembrie a anului în curs
Ca şi în cazul altor lucrări derulate în anii trecuţi pe raza municipiului, brăilenii care circulă pe Calea Galaţi se confruntă din nou cu acea senzaţie de şantier început şi abandonat, cu lucrări care par să dureze la infinit. Asta spun cei care sunt nevoiţi să înfrunte zi de zi şanţurile săpate pe transversalul străzii, pe porţiunea cuprinsă între cartierul Vidin şi podul Brăiliţa. După cum se ştie, şanţurile respective au fost făcute de Compania de Utilităţi Publice “Dunărea”, care a profitat de faptul că strada a intrat în reabilitare şi a montat conducte de apă şi canalizare în dreptul tuturor curţilor care nu erau racordate până în prezent. Ideea era ca să nu mai fie nevoie, timp de câţiva ani, să se spargă asfaltul turnat în timpul actualei reabilitări. Problema este că muncitorii CUP “Dunărea” au terminat de câteva săptămâni majoritatea acestor racorduri, iar şanţurile au rămas pe poziţie fără ca firma care a câştigat contractul de reabilitare a Căii Galaţi să înceapă lucrările de frezare a asfaltului vechi şi turnare a noului strat. Practic, şanţurile au rămas pe poziţie, spre disperarea şoferilor care tranzitează strada, iar la orizont nu se întrevede niciun utilaj dătător de speranţă că şantierul va fi finalizat în viitorul apropiat.
După cum v-am mai informat, firma care a câştigat acest contract de reabilitare a Căii Galaţi, între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, este “Telor Invest” Bucureşti. Lucrarea este finanţată de Ministerul Dezvoltării, care a alocat pentru acest proiect 3 milioane de lei, fără TVA, în baza Ordonanţei 28 din 2013.
De ce nu se vede nicio activitate pe sectorul de stradă cuprins între pod Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin? Conducerea Primăriei Brăila are o explicaţie pentru această stare de semi-abandon a şantierului. Astfel, potrivit viceprimarului Alexandru Jantea, cei de la “Telor Invest” aşteaptă să se compacteze, sub roţile maşinilor brăilenilor, şanţurile săpate pe trasversalul străzii de CUP “Dunărea”! “Evident, s-au făcut şi compactări mecanice, dar trebuie lăsat să se taseze şi natural o perioadă racordurile făcute de CUP «Dunărea». Din acest motiv, lucrările pe Calea Galaţi se derulează în prezent la capătul dinspre ieşirea din oraş. De la intersecţia Căii Galaţi cu şoseaua de centură veche şi până în dreptul fostului liceu Progresul s-a început deja frezarea asfaltului, în vederea turnării noului strat”, ne-a informat viceprimarul Jantea. Acesta a mai precizat că, din punctul de vedere al termenului de finalizare, lucrarea este în parametri, deoarece contractul expiră abia în luna decembrie a anului în curs. “Constructorul trebuie să finalizeze într-un an această lucrare. Ei au deschis şantierul în decembrie 2016, deci au timp până în decembrie 2017 să termine. Lucrările sunt în grafic, nu se poate vorbi deocamdată de întârzieri”, a conchis oficialul de la Primărie.
În ceea ce priveşte racordurile făcute în zona de case, de CUP “Dunărea”, directorul acestei instituţii, Silviu Mangiurea, ne-a informat că, în total, a fost nevoie de 42 ţevi de apă şi 43 branşamente la canalizare. “Mai avem în lucru doar 3 branşamente, pe care le vom termina cu siguranţă până pe 1 iunie”, ne-a informat Mangiurea.
“Există această lucrare de reabilitare a Căii Galaţi, iar noi am considerat că e bine să racordăm acum toate locuinţele la infrastructura de apă şi canalizare, pentru că, după ce se va turna asfaltul, nu se va putea interveni asupra acestei străzi pe o perioadă de 5 ani. Încă mai existau în zonă gospodării care nu erau racordate la reţeaua de apă sau canalizare, iar multe dintre gospodăriile deja racordate aveau conducte vechi şi uzate, ce necesitau înlocuirea. Din acest motiv am găsit de cuviinţă să punem lucrurile la punct acum, când strada a intrat în reabilitare”, ne explica directorul CUP “Dunărea” în urmă cu câteva săptămâni, precizând că lucrările de racordare sunt făcute pe banii companiei, atât ca manoperă cât şi ca materiale folosite. Ţevile de apă sau canalizare au fost duse până la limita de proprietate a gospodăriilor, urmând ca beneficiarii să îşi monteze sau să îşi schimbe, după caz, conductele din curte pe cheltuială proprie. Costul unui racord făcut de CUP “Dunărea” variază între 2.000 şi 3.000 de lei, funcţie de lungimea ţevilor folosite.