"Programul national de dezvoltare a competentelor de evaluare ale cadrelor didactice (DeCeE)" se desfasoara pe parcursul a 60 ore si are alocat de catre Centrul National de Formare a Personalului din Invatamintul Preuniversitar, un numar de 15 credite. Programul are 10 teme, fiecare cuprinzind ore de curs si aplicatii.
"O astfel de formare era necesara de mult timp"
In cadrul primei teme se va discuta despre componentele Curriculumului National, relatia dintre curriculum si evaluare, concepte fundamentale ale evaluarii, scopul evaluarii, criterii si standarde de acordare a notelor. In cadrul celei de-a doua teme se discuta despre relatia dintre programa scolara si programa pentru evaluari si programa pentru examenele nationale, In cea de-a treia se discuta despre metodele de evaluare a rezultatelelor scolare - metode traditionale si metode complementare, iar in cea de-a patra tema despre proiectarea testului de evaluare si tipologia itemilor folositi, subiect care este discutat si la temele cinci si sase. Cea de-a saptea tema abordeaza modul de proiectare a instrumentelor de evaluare, tema a opta abordeaza elaborarea si aplicarea baremului de corectare si notare, iar la tema noua se discuta despre analiza si interpretarea rezultatelor evaluarii. Ultima tema abordeaza elementele de deontologie in procesul de evaluare.
Dupa urmarea cursurilor, in perioada 16 - 30 septembrie, cursantii vor elabora portofoliile finale care vor fi depuse la CCD. Evaluarea finala a cursantilor este planificata pentru perioada 1 - 15 octombrie. Aceasta va consta in sustinerea in sedinta publica a proiectului, care consta intr-o tema din portofoliu. Din comisia de examinare va face parte si un reprezentant al Centrului National de Formare Profesionala.
Directorul Casei Corpului Didactic, prof. Cristina Anton, a precizat ca prin acest program se dezvolta competentele: aplicarea optimizata a prevederilor si cerintelor documentelor normative pe baza Curriculumului National si a metodologiei specifice, proiectarea unui instrument de evaluare corespunzator, raportarea adecvata a rezultatelor evaluarii, constientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilitatilor privind necesitatea transparentei si a documentarii acestor decizii. "Consider ca acest curs vine in sprijinul cadrelor didactice, iar o astfel de formare era necesara de mult timp pentru a se constientiza rolul evaluarii in procesul instructiv-educativ. Cu siguranta calitatea cursului consta si in faptul ca suportul de curs a fost elaborat de o echipa din care au facut parte cadre didactice universitare renumite la nivel national.