Calitatea tot mai slabă a pâinii cumpărate în prezent din supermarket-uri sau de la alimentara din colţ este supărătoare, în special pentru generaţiile ce pot face comparaţie între gustul franzelelor din urmă cu 15 - 20 de ani şi cel actual. În special cei care încă mai au posibilitatea să consume pâine de casă, făcută după reţeta moştenită din moşi-strămoşi, pot fi complet dezamăgiţi atunci când revin la cea cumpărată din magazin, produsă în regim industrial. Pe lângă consistenţa redusă, ce o face să semene cu un burete de baie, pâinea contemporană trădează, prin gust, că nu prea mai este făcută din ingrediente sută la sută naturale.
Brăileanul Constantin Deacu face parte din categoria consumatorilor nemulţumiţi de actuala calitate a pâinii. Acesta are mari dubii că ceea ce scriu producătorii pe etichetă corespunde cu realitatea. Într-un caz concret, lui Deacu i-a atras atenţia pâinea cu secară produsă de o fabrică din Brăila. "Am observat că pâinea respectivă este mai închisă la culoare decât pâinea cu secară produsă de la altă fabrică, din Constanţa, deşi cea din Brăila avea înscrisă pe ambalaj o concentraţie a secarei de 20%, în timp ce cea din Constanţa avea o culoare mai deschisă, la o concentraţie consemnată de 24%. Pe mine, personal, asta mă face să cred că pâinea fabricată la Brăila este făcută, de fapt, cu coloranţi, nu cu secară. Sau, mă rog, că are mai puţină secară şi mai mult colorant în compoziţie", ne-a spus brăileanul. Înarmat cu două mostre, una din pâinea brăileană şi cealaltă din cea constănţeană, acesta s-a dus, zilele trecute, la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, unde a depus o sesizare, solicitând o analiză comparativă a celor două produse.
Surse din cadrul CJPC ne-au declarat că reclamaţia a fost înregistrată şi îşi va urma cursul, chiar dacă mostrele duse de reclamant nu au fost recoltate conform procedurilor legale, ţinându-se cont de lot, de data fabricaţiei şi de alţi asemenea factori.
Nu se ştie, deocamdată, când se va cunoaşte rezultatul cercetărilor. Un reporter "Obiectiv" a solicitat în scris un răspuns de la Protecţia Consumatorilor. Comisariatul Regional Galaţi, cel care coordonează şi structura judeţeană de la Brăila, ne-a informat că, până la finalizarea cercetării, nu se pot oferi detalii legate de cauza respectivă.
"Verificarea aspectelor reclamate se realizează în conformitate cu Procedura Generală privind soluţionarea petiţiilor consumatorilor, aprobată prin Ordin al Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, document publicat şi pe site-ul ANPC. Până la finalizarea cercetării, nu vă putem oferi detalii privind cauza respectivă. Vă mulţumim pentru înţelegere", se arată în adresa de răspuns, semnată de Doina Stăncic, comisar şef delegat al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor, Regionala Sud-Est Galaţi. Vom reveni.