Odata cu venirea primaverii, municipalitatea braileana a evitat sa mai colaboreze cu firma din Dimbovita insa, pentru ca aceasta cistigase contractul in urma unei licitatii, nu a putut fi inlaturata pur si simplu ci s-a cautat o formula de compromis. Solutia adoptata a constat in cesionarea lucrarii, de catre "Constructii Muntenia", societatii "Drumuri si Poduri" Braila SA, firma care concurase la licitatia initiala, dar pierduse contractul fiindca ceruse 14 miliarde lei vechi - cu doua miliarde mai mult decit competitorii dimboviteni.
"Contractul pentru refacerea celeilalte jumatati a bulevardului se va da prin licitatie. Nu se poate fara!"
In contextul in care "Constructii Muntenia" a cistigat licitatia, iar apoi s-a facut de ris, "Drumuri si Poduri" Braila nu avea cum sa intre in afacere fara sa demonstreze ca poate face treaba mai buna. Iar pina acum, fie si numai din orgoliu, brailenii au aratat ca pot lucra mai repede si mai bine: au inceput treaba la sfirsitul lui martie si intr-o luna si jumatate au facut mai mult decit ceilalti in aproape jumatate de an. Saptamina aceasta, tronsonul Str. G-ral Eremia Grigorescu-Calea Galati va fi finalizat complet, inclusiv cu stratul de uzura, iar tronsonul Str. 1 Decembrie 1918-Str. G-ral Eremia Grigorescu va fi terminat cam in trei saptamini, dupa cum ne-a declarat directorul Balcan. Ca o noutate absoluta pentru strazile brailene, "Drumuri si Poduri" monteaza de-a lungul bordurii un casiu tip uluc din prefabricate, care va ajuta la scurgerea mai eficienta a apelor pluviale in gurile de canalizare. Casiul respectiv este fabricat de o firma braileana si a fost remarcat, de directorul Balcan si de conducerea Primariei, acum circa o luna, la un tirg de materiale de constructii ce s-a desfasurat la Sala Polivalenta. "I-am propus primarului Cibu sa il montam pe Independentei, iar el a fost de acord. Cred ca este prima strada din Braila si chiar din Romania pe care se pune asa ceva", ne-a spus Viorel Balcan. Tot acesta ne-a declarat ca, imediat ce se vor finaliza lucrarile la tronsonul Str. 1 Decembrie 1918-Str. Eremia Grigorescu, deci cam la jumatatea lunii viitoare, se va putea incepe treaba pe cealalta jumatate a bulevardului, inspre Calea Calarasi. "Primaria intentioneaza sa reabiliteze tot bulevardul, dar asta depinde de fondurile pe care le va avea la dispozitie. Daca nu se va putea totul anul acesta, atunci vom mai lucra si la anul. In situatia in care va exista finantare, noi am putea finaliza carosabilul pe Independentei, intre 1 Decembrie 1918 si Calea Calarasilor, in ambele sensuri de mers, cam in patru luni", ne-a declarat Balcan. Intrebat daca nu trebuie organizata o noua licitatie pentru continuarea lucrarilor pe bulevard, acesta ne-a spus ca tocmai datorita faptului ca este vorba despre continuarea unor lucrari deja incepute nu mai este nevoie de licitatie, contractul putind fi atribuit direct constructorului ce executa operatiunea pentru care s-a licitat deja. Fara a avansa o cifra exacta, directorul "Drumuri si Poduri" ne-a spus ca refacerea celeilalte jumatati a bulevardului va costa, probabil, tot circa 12 miliarde de lei vechi, sau ceva mai mult, in concordanta cu rata inflatiei.
Primarul Constantin Sever Cibu nu impartaseste, insa, viziunea directorului Balcan. "Pe Independentei, intre 1 Decembrie 1918 si Calea Calarasilor partea carosabila nu are fundatie, piatra cubica fiind asezata direct pe pamint, iar acolo unde este asfalt, acesta s-a asternut direct peste piatra cubica. Noi vrem sa folosim aceasta piatra cubica pentru pavarea altor strazi din municipiu, iar bulevardul, care este intens circulat, sa il facem cum trebuie, cu fundatie si asfalt. Dar pentru a continua lucrarile, vom face o noua licitatie, altfel nu se poate!", ne-a declarat primarul Cibu.