Băltire - acesta ar putea fi cuvântul de ordine interioară care vizează problema legată de şedinţa extraordinară din 14 ianuarie a CJ, foarte importantă deoarece în cadrul ei a fost aprobat bugetul Brăilei şi a cărei întrunire a fost etichetată de consilierii judeţeni ai PDL ca fiind ilegală.
"Şedinţa a fost anunţată şi confirmată ca şedinţă extraordinară. Ei bine, o şedinţă extraordinară, conform Legii (art.94, alin 3 din Legea 215/2001 Republicată - n.r) şi Regulamentului de funcţionare a Consiliului Judeţean, se convoacă cu trei zile înainte. Dar noi am fost convocaţi abia ieri, la ora 11.00. Deci, din punctul nostru de vedere, şedinţa de astăzi nu a întrunit condiţiile de legalitate. De aceea, prima dată am votat împotriva ordinii de zi, apoi nu am participat la şedinţă, prin neparticiparea la vot", ne declara, pe 14 ianuarie, Ion Ştefan, liderul grupului consilierilor judeţeni ai PDL Brăila, la finele şedinţei CJ, care se desfăşurase în litera unui veritabil circ administrativ, avându-l ca "maestru de ceremonii" pe nimeni altul decât colericul preşedinte al Consiliului Judeţean, iar ca ţintă pe Virginia Stăncescu, primarul PDL al Făureiului.
Peste câteva zile, democrat-liberalii trimiteau o adresă Prefecturii, prin care instituţia era atenţionată cu privire la ilegalitatea şedinţei extraordinare, cerându-i-se să ia măsuri cu privire la câteva aspecte, pe care le vom reda în ordinea în care au fost enumerate de consilierul judeţean Silviu Radu, în timpul unei conferinţe de presă desfăşurate pe 21 ianuarie: "Am depus o sesizare la Prefectura Brăila. Se va merge pe două linii. Pe partea de administrativ - am solicitat Prefecturii să facă o anchetă internă privind atribuţiile administrative ale angajaţilor CJ şi vom merge până la a solicita preşedintelui ANFP să ne dea un punct de vedere dacă s-au respectat prevederile Legii 215, unde se zice că o şedinţă extraordinară se convoacă cu 3 zile înainte. Mai este vorba şi de procedura în care s-a făcut convocarea, prin nişte plicuri pentru care nu s-a semnat de primire, fără a avea mapele cu proiectul respectiv la dispoziţie...".
Deocamdată, plângerea e la stadiul de joc de glezne
Conform Legii Administraţiei Publice Locale, Prefectura este cea care se ocupă de controlul legalităţii hotărârilor de Consiliu Judeţean.
Contactat telefonic în cursul zilei de ieri, pentru a ne spune dacă instituţia pe care o conduce a depus plângere la Tribunal în legătură cu această problemă, prefectul Dumitru Popa ne-a răspuns că, deocamdată, se află în stand-by, deoarece a cerut Consiliului Judeţean lămuriri suplimentare legate de repartizarea către U.A.T-uri a 20% din sumele defalcate din TVA.
"Încă nu am depus plângerea. Am cerut nişte explicaţii asupra unui criteriu, şi anume dacă s-a ţinut cont de fondul de rulment disponibil până la data 31 decembrie 2010. Conform legii, Consiliul Judeţean trebuie să-mi furnizeze informaţiile în maxim 30 de zile", ne-a declarat Popa.
Dacă facem un zoom dincolo de această "aşteptare" procedurală, iese la iveală iminenţa "congelării" Prefecturii într-o expectativă care s-ar putea întinde pe luni bune, în cazul în care conducerea CJ ar alege să joace pe cartea ambiguităţii, dând un răspuns criptic, care-i va impune prefectului, prin recul, să ceară o altă serie de lămuriri. Un singur lucru este cert: până se lămureşte prefectul, bugetul Brăilei este cel stabilit în ultima şedinţă a CJ.