Mergi la conţinutul principal

Brailenii se feresc sa mai cumpere electronice

Chiar daca per ansamblu, 2008 a fost un an bun pentru retaileri, catre final, piata electronicelor si electrocasnicelor a scazut. De asemenea, si perioada de inceput de an se anunta la fel de nefasta pentru actorii din piata de profil. Dovada poate fi observata dupa o perindare prin marile magazine, unde clientii s-au transformat in simpli spectatori ai incercarilor uneori disperate ale retailerilor de a revigora vanzarile. "Flamingo International", detinatorul brandului Flanco, a anuntat ca in acest sezon va practica discounturi chiar si de 60%, menite sa atraga in propriile magazine amatorii de chilipiruri. Aceasta campanie promotionala face parte din strategia grupului in contextul economic actual, pentru a-si optimiza nivelul de stocuri de dupa sezonul de sarbatori. "Pana la mijlocului lunii februarie, clientii nostri vor putea cumpara o gama variata de produse care vor beneficia de diferite niveluri de reduceri, acestea urcand pana la 60%", a anuntat conducerea companiei. Pe de alta parte, cei de la Altex au anuntat ca inchid un magazin in Unirea Shoping Center. Dan Ostahie, presedintele grupului Altex: "Nu stim inca daca vom inchide magazinul Media Galaxy sau Altex, important este ca va ramane unul". Iata alte cateva semnale ca pe piata de profil se duc lupte aprige pentru supravietuire pe perioada de criza economica.
Asa cum se cunoaste, fenomenul care a inhibat inclinatia spre consum a brailenilor este inasprirea conditiilor de creditare, coroborat si cu anuntatul val de disponibilizari. In consecinta, obiectele electronice si electrocasnice cu valori peste 1.000 lei sunt ocolite de brailenii pentru care, inainte de criza, singura solutie pentru innoirea aparaturii din casa era creditul. Majoritatea retailerilor au explicat ca, in general, se cumpara cu bani cash produse de stricta necesitate cu valori de pina la 500 - 600 lei, pentru care clientul face economii in bugetul de familie timp de 2 - 3 luni. "Inca se mai cumpara din gama preturilor sub mediu aparate electrocasnice gen mixer sau robot de bucatarie, aspiratoare, corpuri de incalzit electrice si, mai rar, cate un aragaz sau o hota de bucatarie, daca este promotie", au explicat retailerii.

Inca mai exista o categorie a clientilor de lux

Ce este interesant de punctat este faptul ca exista, totusi, clienti, putini ce-i drept, care achizitioneaza electronice din gama preturilor cu multe zerouri, gen televizoare cu plasma de 3.000 lei ori laptopuri ultraperformante sau sisteme video-audio de ultima generatie. "Spre surprinderea noastra, inca mai sunt clienti care aloca unei sesiuni de shopping in sectorul electronice sume de cateva zeci de milioane de lei vechi. Acest tip de clienti se indreapta catre produse de ultima generatie din gama televizoare, sisteme audio-video sau PC-uri produse de marci cu renume".
Tot in domeniul vanzari IT, se poate observa ca magazinele din oras au inceput sa-si restranga spatiile sau sa renunte la unele dintre magazine. Motivul este unul singur: declinul vanzarilor. Totusi, o gura de oxigen vine pe partea lucrarilor de service in afara perioadei de garantie. "In general, brailenii au preferat sa cumpere in decursul timpului calculatoare performante, pentru care acum fie vin pentru up-grade, fie vin la service postgarantie preferand serviciile specializate ale unui operator autorizat decat ale unui “prieten care se pricepe la calculatoare”", au explicat la randul lor proprietarii de magazine specializate.
In concluzie, in asteptarea unor vremuri mai bune, brailenii prefera sa vaneze promotiile si tocmai acest comportament se pare ca au de gand sa-l speculeze retailerii. Totusi, analistii economici sustin ca tactica este ieftinirea unui singur produs dintr-o gama, pentru a atrage potentiali cumparatori, pentru ca nimeni nu-si permite, in contextul actual, sa ieftineasca o intreaga gama.
Important de punctat este si faptul ca pentru a incuraja achizitionarea de electrocasnice cu consum redus de energie, statul a hotarat, anul trecut, sa aplice si in cazul lor un program asemanator celui cunoscut drept programul "Rabla" pentru sectorul auto. Ramane de vazut daca se vor aloca si in 2009 fonduri pentru sustinerea programului "Rabla" pentru electrocasnice.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro