Skip to main content

Brailenii ar putea circula cu tramvaie de 45 milioane euro

Braila ar putea deveni primul oras din Romania dotat cu tramvaie silentioase. Asta daca municipalitatea va gasi o finantare de aproximativ 45 de milioane de euro pentru achizitionarea unor vagoane de ultima generatie si construirea unei sine speciale. Cheltuiala uriasa ar merita tot efortul, in contextul in care cei care locuiesc in vecinatatea liniilor de tramvai nu ar mai avea probleme cu zgomotul si nici cu distrugerea locuintelor de la trepidatii, ca pina acum. De asemenea, noile vagoane nici nu ar mai putea fi vandalizate de brailenii "civilizati", fiind create sa reziste celor mai insistente actiuni de redecorare din partea "binevoitorilor".
Desi totul pare mult prea frumos pentru a se realiza, viceprimarul Vasioiu spune ca se poate. Aceasta a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca a purtat discutii in acest sens cu reprezentantul firmei producatoare de asemenea tramvaie, o firma din Strasbourg, si ca reprezentantii acesteia s-au aratat interesati de implementarea unui astfel de sistem de transport in comun la Braila: "Directorul de promovare a firmei este roman, plecat de 30 de ani din tara, si s-a aratat dornic sa ne ajute. Stiu ca bugetul nostru e prea mic si niciodata nu vom avea bani sa cumparam asa ceva - un vagon costa in jur de 2,8 milioane de euro, dar ne-a sugerat si alte posibilitati de abordare a problemei. Este vorba despre accesarea unor fonduri europene, pe mediu, pe diminuarea zgomotului din oras. Este posibil sa accesam asa ceva, bani sint, insa ne trebuie niste experti internationali care sa conceapa si sa supravegheze proiectul, ca sa avem lobby-ul necesar si sanse reale". Vasioiu a mai adaugat ca, daca Braila ar reusi sa acceseze aceste fonduri, atunci prima linie modernizata va fi cea de pe B-dul Dorobanti, din Bariera pina in Brailita, acolo unde majoritatea locuintelor sint afectate de trepidatii.
"Tramvaiele au tractiune la ambele capete si circula pe o singura sina. Investitia pentru sina nu e foarte mare, deoarece se ingroapa numai 10 cm si e invelita in rasina, asa ca nu ingheata, in rest e pe pneuri. Nu exista zgomot deloc, iar in interior toate sint concepute pe sistemul “anti-distrugere”. Nu poti sa murdaresti definitiv pentru ca se curata totul foarte usor, nu poti sa scrijelesti cu cutitul pentru ca vopseaua nu sare, exista camere de supraveghere, sistem de informare a cetateanului, e foarte jos si poate fi folosit de persoane cu dizabilitati, fara probleme", a explicat vicele Vasioiu. Totodata, aceasta a precizat ca linia de tramvai moderna ar putea fi extinsa pina la cartierul Dimitrie Cantemir, fara nici un fel de probleme, ceea ce ar rezolva si transportul din acea zona. Vasioiu a mai adaugat ca a discutat cu primarul Cibu, care s-a aratat interesat de proiect: "A fost incintat, dar si sceptic. E vorba de o suma importanta. 45 de milioane de euro in total... A spus ca va lua legatura cu Ministerul Mediului sa vada ce poate face, dar o sa discut si eu la minister, sa vedem ce sanse avem. Este un proiect pe care nu o sa il abandonez, pentru ca brailenii au nevoie de asta".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 
 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

Director general: Monica Paraschiv

Director: Silvia Preda

Şef departament publicitate: Sorin Preda

Redactor Şef: Florentin Coman

Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu