Capitania Portului Braila ne-a informat ca, in afara gabarei, toate celelalte nave sint, practic, de nerecuperat, fiind ingropate in aluviunile aduse de fluviu de-a lungul anilor. Din "Mogosoaia" a mai ramas doar chila, dupa ce s-a taiat tot ce s-a putut din restul corpului. Impingatorul "Gaesti" este scufundat si acoperit cu mil. La fel si remorcherul "Tirgu Mures", care atunci cind este apa mare nu se mai vede la suprafata. Din slepul "7826" nu a mai ramas, de asemenea, mare lucru. Dezmebrarea acestor resturi de epave presupune costuri extrem de ridicate, astfel ca este greu de presupus ca ele vor fi taiate vreodata si duse la topit. Nici macar hotii de fier vechi nu se arata interesati de o asemenea prada.
In mod ciudat, gabara "5978" ce este, practic, o platforma plutitoare, a ramas aproape intreaga si chiar ar putea fi repusa pe linia de plutire, dupa o investitie substantiala. Dupa cum ne-a informat capitanul Rustem Sevim, seful Biroului Siguranta Navigatiei, din cadrul Capitaniei Braila, aceasta a apartinut unei firme intrata in faliment si, desi s-a incercat vinzarea ei de catre un judecator sindic, nu s-a aratat nimeni interesat sa o cumpere. In momentul de fata, gabara este esuata pe o fisie de nisip, linga Capitanie, in dreptul strazii "Danubiului".