Tragind linie, analistii apreciaza faptul ca la Braila s-a infiintat Politia Comunitara, ca s-a elaborat un Plan de Paza si Ordine Publica, ca exista un dispecerat si patrule de interventie si ca sint cadre tinere in aceasta institutie. In acelasi timp, atrag atentia asupra faptului ca exista o insuficienta colaborare intre Politie, Jandarmerie si Politie Comunitara, ca nu exista un cadru legislativ care sa delimiteze clar competentele acestor trei institutii, ca nivelul de pregatire a personalului este scazut, ca suportul logistic este insuficient pentru desfasurarea activitatii, ca nu exista un Statut al Politistului Comunitar, ca este un deficit de personal, iar societatile comerciale au o atitudine refractara cu privire la protejarea patrimoniului propriu. In afara de critici, specialistii vin si cu propuneri. Ei cred ca angrenarea societatii civile in activitatea de socio-prevenire, realizarea unor programe de instruire care sa asigure crearea unei conduite profesionale moderne in rindul personalului de specialitate si disponibilitatea reprezentantilor municipalitatii de a se implica in realizarea sigurantei comunitare, ar reprezenta niste oportunitati pentru imbunatatirea situatiei. In acelasi timp, atrag insa atentia ca insuficienta resurselor alocate pentru exercitarea corespunzatoare a atributiilor de siguranta publica, cresterea ratei infractionalitatii ca urmare a crizei economice mondiale si inexistenta unor programe de cooperare cu societatea civila pentru reducerea faptelor de violenta comise la nivelul "gastilor de cartier" si integrarea lor intr-un climat familiar normal reprezinta amenintari la incercarea de a rezolva problema sigurantei cetateanului, de care autoritatile ar trebui sa tina cont.
Braila nu sta bine la capitolul siguranta publica
Tragind linie, analistii apreciaza faptul ca la Braila s-a infiintat Politia Comunitara, ca s-a elaborat un Plan de Paza si Ordine Publica, ca exista un dispecerat si patrule de interventie si ca sint cadre tinere in aceasta institutie. In acelasi timp, atrag atentia asupra faptului ca exista o insuficienta colaborare intre Politie, Jandarmerie si Politie Comunitara, ca nu exista un cadru legislativ care sa delimiteze clar competentele acestor trei institutii, ca nivelul de pregatire a personalului este scazut, ca suportul logistic este insuficient pentru desfasurarea activitatii, ca nu exista un Statut al Politistului Comunitar, ca este un deficit de personal, iar societatile comerciale au o atitudine refractara cu privire la protejarea patrimoniului propriu. In afara de critici, specialistii vin si cu propuneri. Ei cred ca angrenarea societatii civile in activitatea de socio-prevenire, realizarea unor programe de instruire care sa asigure crearea unei conduite profesionale moderne in rindul personalului de specialitate si disponibilitatea reprezentantilor municipalitatii de a se implica in realizarea sigurantei comunitare, ar reprezenta niste oportunitati pentru imbunatatirea situatiei. In acelasi timp, atrag insa atentia ca insuficienta resurselor alocate pentru exercitarea corespunzatoare a atributiilor de siguranta publica, cresterea ratei infractionalitatii ca urmare a crizei economice mondiale si inexistenta unor programe de cooperare cu societatea civila pentru reducerea faptelor de violenta comise la nivelul "gastilor de cartier" si integrarea lor intr-un climat familiar normal reprezinta amenintari la incercarea de a rezolva problema sigurantei cetateanului, de care autoritatile ar trebui sa tina cont.