"De 2 luni cautam agenti in toate formatiunile de politie si nu vine nimeni, ca e de munca"
La rindul sau, adjunctul inspectorului sef, comisar sef Arama Fanel, a tinut sa explice de ce acest deficit de personal: "Acum avem 8 locuri vacante si lucram in tot judetul cu 30 de politisti. De 2 luni cautam agenti in toate formatiunile de politie si nu vine nimeni, ca e de munca. Stai peste 8 ore, se lucreaza in strada si in picioare, pe orice vreme... Apoi ne lipsesc mijloacele logistice. Inca sintem contorizati la motorina si benzina si nici nu avem suficiente radare. Avem 4 in tot judetul si nu merg niciodata toate in acelasi timp. Daca am dota si cele 3 orase cu aparate, ar fi mai bine si ne-am descurca si noi cum trebuie in municipiu. Adaugam sprijinul inexistent al primariilor din judet, care nu depun nici un efort financiar, semnele de circulatie la fel de inexistente, si incepem sa avem o idee de ce nu merge programul asa cum ar trebui". Cu toate acestea, Arama a precizat ca orasul nostru sta destul de bine in comparatie cu alte orase. Acesta a tinut sa mai precizeze ca, in urma interventiei sale la Inspectoratul General al Politiei, au fost repartizate pentru Braila 54 de autoturisme pentru Siguranta Publica, din care 31 vor fi date in judet, iar restul in orase si municipiu.
Braila va detine o masina rapida de descarcerare
In cadrul aceleiasi intilniri, presedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, a tinut sa precizeze ca institutia pe care o conduce si-a dat interesul in sprijinirea financiara a politiei rutiere. Mai mult, acesta a anuntat, ca exact in acelasi scop, a decis achizitionarea unui autovehicul rapid de descarcerare, care va fi platit in intregime de CJ: "Am vazut ca Galatiul se doteaza cu doua masini rapide de descarcerare. Noi nu avem acum bani de doua, dar am decis sa achizitionam cit de curind una. In acest sens, vom face un protocol intre Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta, Ambulanta si Politia Rutiera, iar vehiculul urmeaza a fi administrat de IJSU. Sintem in faza de licitatie, intr-o luna si jumatate vom avea acest vehicul. Sper ca si municipiul sa gaseasca bani pentru a lua unul, ca ar fi si mai bine".
"In afara de viteza excesiva mai sint si probleme legate de alcool la volan, de starea tehnica a autoturismelor, precum si de lipsa de educatie in ceea ce priveste circulatia rutiera".
La rindul sau, viceprimarul Lucian Tilea s-a aratat de parere ca desi pina acum colaborarea dintre politie si primarie nu a fost fructuoasa, ea se va indrepta de acum inainte. Totodata, acesta si-a exprimat propriile nemultumiri referitoare la circulatia rutiera din municipiu, recunoscind ca multe dintre acestea ar fi putut fi rezolvate mai demult de Primarie: "Cred ca in afara de viteza excesiva mai e si problema alcoolului la volan. Vad radare, dar nu am vazut control antialcool. Alta pricina este starea tehnica a autoturismelor si lipsa de educatie in ceea ce priveste circulatia rutiera. In ceea ce priveste amplasarea de limitatoare de viteza, asa cum ati solicitat, exista mai multe solutii tehnice pe care trebuie sa le luam in consideratie, ca unele nu sint tocmai eficiente. La capitolul semnalizare rutiera incercam sa asezam pe harta urbanistica fiecare semn de circulatie si lucram cu politia impreuna la acest lucru, precum si la stabilirea statiilor de maxi - taxi. Pe faleza Dunarii avem doua bariere electromecanice facute praf... Efectiv, le-au smuls bratul de acolo, pentru ca politia comunitara a dormit in bocanci, cu toate ca avea bariera in consens". Acesta a mai facut referire si la stilpii metalici amplasati in fata supermarketului din bariera, care, teoretic ar fi trebuit construiti din plastic, pentru a nu pune in pericol viata celui care ar putea intra in ei. Referitor la acest lucru, sbcms. Budes a atras atentia viceprimarului ca au existat mai multe nereguli referitoare la deschiderea acestui supermarket, care ar fi trebuit controlate de Primarie si nu de Politie.
La rindul sau, inspectorul scolar general Lilliana Tudoran a salutat colaborarea cu Politia, sugerind totusi ca o prezenta mai pregnanta printre elevi, in cadrul orelor de dirigentie, ar avea un impact mult mai mare decit raspindirea de fluturasi si pliante privind circulatia rutiera.
Amintim ca Programul partenerial de prevenire si combatere a accidentelor rutiere este intocmit la nivel national si are in vedere dinamica accidentelor rutiere pe ultimii 3 ani, la nivelul intregii tari. Acesta se desfasoara pe o perioada de 7 luni, in perioada 19.01 - 31.07.2006, obiectivele sale principale fiind constientizarea opiniei publice asupra dinamicii accidentelor rutiere, diminuarea accidentelor rutiere care au drept cauza viteza excesiva, diminuarea numarului accidentelor rutiere cauzate de indisciplina pietonilor si dezvoltarea colaborarii cu alte institutii care au atributii in acest domeniu. Tinta programului este reducerea numarului accidentelor rutiere si a consecintelor grave, adica diminuarea numarului de raniti grav si morti, cu un procent de 5%.