Săptămâna viitoare, cel mai probabil luni, 20 iunie, ar urma să fie predat amplasamentul pentru şantierul de la Calea Galaţi, astfel încât să poată fi demarate lucrările la tronsonul cuprins între strada Mircea Mălăeru şi Bulevardul Dorobanţilor. Ceea ce înseamnă că la scurt timp vor începe efectiv şi lucrările. Aşa cum a explicat Aurel Simionescu, primarul municipiului, lucrările demarează cu podul rutier peste calea ferată, ceea ce înseamnă că tramvaiele vor mai circula spre cartierul Vidin până la demararea lucrărilor la Calea Călăraşilor, moment în care se va impune oprirea temporară a circulaţiei tramvaielor. "Când vor începe lucrările la Calea Călăraşilor vor fi oprite de tot tramvaiele şi vom introduce autobuze în traseu, la fel cum am procedat şi la Dorobanţi, care vor circula până la Şcoala nr. 20, din Vidin. Prioritatea este efectuarea lucrărilor pe Călăraşi la tronsonul de cale de rulare a tramvaielor, astfel încât până în iarnă să fie finalizate şi să putem repune în circulaţie tramvaiele pe Călăraşi. Până atunci, însă, vor mai circula din Parcul Monument spre depoul de la Radu Negru şi, mai departe, spre Staţiunea Lacu Sărat şi zona industrială de la km 10. În funcţie de stadiul lucrărilor la podurile de la Brăiliţa, tramvaiele vor putea întoarce exact în rondoul din faţa cimitirului Sf. Maria ori vor merge până în Vidin", a explicat directorul SC "Braicar", Cornel Săndulescu. De asemenea, sursa citată a mai adăugat că imediat ce va fi dat în exploatare tronsonul de Dorobanţi până în zona Apollo, tramvaiele vor putea intra de pe Calea Galaţi şi spre cartierul Chercea, urmând să întoarcă în rondoul din faţa hypermarket-ului Dedeman. În ce priveşte lucrările de reabilitare şi modernizare a arterei Calea Călăraşilor între zona Barieră şi Palatul Telefoanelor, se preconizează ca acestea să fie demarate undeva la începutul lui iulie. Durata acestui contract este de 9 luni de la data atribuirii, ceea ce înseamnă că undeva la începutul anului următor ar trebui finalizate lucrările în cele două etape: până la iarnă încheiată etapa vizând calea de rulare a tramvaielor, iar restul lucrărilor în primăvara lui 2012. Tot până în 2012, dar undeva în vară, ar urma să se încheie şi lucrările la tronsonul cu podurile peste Calea Galaţi. "Solicitarea noastră expresă este aceea de a fi făcute cât mai repede lucrările la liniile de tramvai, astfel încât circulaţia acestora să reintre în normal în cât mai scurt timp", a mai punctat Săndulescu.
Reamintim că adjudecatarii contractului pentru proiectul cu reabilitarea/modernizarea Căii Călăraşilor sunt firmele "Tancrad", "Euro Construct" şi "Max Boegl", ca lider de grup. De altfel, aceleaşi firme lucrează şi la şantierul de pe Bulevardul Dorobanţilor, cu menţiunea că asocierea include şi compania "Swietelsky Baugesellschaft". Contractul de lucrări la podurile spre Brăiliţa are un singur adjudecatar, firma "Tehnologica Radion".
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.