Mergi la conţinutul principal

Bollywood bate recordul de filme lansate

În mai 2013, când cetatea filmului indian supranumită Bollywood sărbătorea 100 de ani de existenţă, regizorul Vijay Krishna Acharaya a lansat „Dhoom 3" (Lovitura), un film ce a avut cele mai mari încasări, respectiv 88 milioane de dolari, în primele trei săptămâni de la lansare. Produsă de unul dintre cele mai mari studiouri de la Bollywood, Yash Raj Films, Trilogia „Dhoom" a debutat în 2003, cu o continuare în 2006, scrie agerpres.ro.
Producţia, în care joacă unele dintre cele mai mari nume ale cinematografiei indiene, precum Aamir Khan, Katrina Kaif, Abhishek Bachchan şi Uday Chopra a fost lansată şi în România, în ianuarie 2014.

Muzeul filmului indian

De menţionat că, de curând, s-a deschis la Mumbai, inima Bollywoodului, muzeul filmului indian, o investiţie de 20 milioane de dolari oferiţi de stat. Într-o clădire de două etaje şi 560 metri părtraţi, muzeul prezintă obiecte vechi, amintiri, înregistrări şi instrumente din producţia de film.
Vizitatorii pot vedea un afiş al celebrei melodrame din 1957 „Mama India" şi să îl asculte cântând pe K.L. Saigal, prima vedetă a filmului în hindi.
Muzeul nu prezintă doar realizări ale cinematografiei indiene în hindi, cunoscută sub termenul generic de Bollywood, ci şi filme în alte limbi şi din alte regiuni ale Indiei, ţară care produce circa 1.500 de filme pe an, exportate din ce în ce mai mult în lume. Muzeul este gata şi va fi inaugurat în câteva săptămâni.
Primul lungmetraj indian, „Raja Harishchandra", proiectat prima oară pe 3 mai 1913 la Mumbai, prezintă primii paşi ai Bollywoodului. Inspirat din „Mahabharata", filmul s-a bucurat de mare succes, în pofida absenţei actriţelor. Personajele feminine au fost interpretate de actori, profesia de actriţă fiind în acea epocă dispreţuită şi dezaprobată.
În 2012 s-a inaugurat „Walk of the Stars" pe o faleză, în stilul celebrei „Walk of Fame" de la Hollywood, cu amprentele mâinilor şi semnăturile unor actori cunoscuţi. Abia acum începe să fie exploatat potenţialul turistic al Bollywoodului, prin inaugurarea unor itinerarii tematice numite „Bollywood Tours", care trec prin faţa caselor unor vedete şi cuprind vizitarea studiourilor Film City.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro